arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵

مشاوران دونالد ترامپ چه کسانی هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی نوشت: سه ماه بیشتر به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نمانده و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه همچنان مشغول جابه‌جا کردن و تغییر افراد است تا کارزار انتخاباتی‌‌اش جان بگیرد.

به گزارش «انتخاب»، ترامپ استیون بنن، مدیرعامل بریت‌بارت نیوز، را به ریاست کارزار انتخاباتی‌اش گمارده و کلین کانوی را که متخصص نظرسنجی است به نفر دوم ارتقاء داده.

این تغییرات نتیجه جنجال‌هایی است که اخیرا پیرامون ترامپ راه افتاده و باعث شده در نظرسنجی‌ها حدود هفت درصد از رقیب دموکراتش، هیلاری کلینتون، عقب بیفتد.

 ترامپ دو ماه پیش هم ترکیب تیمش را تغییر داده بود.

خانم کانوی گفته این تغییرات در واقع "گسترش تیم برای هفته‌های آخر و شلوغ‌ترین دوران کارزار انتخاباتی است."

کلین کانوی، مدیر کارزار

خانم کانوی ۴۹ ساله است. او پیش از این مشاور و مسئول نظرسنجی ترامپ بود.

او که از استراتژیست‌های کهنه‌کار حزب‌ جمهوریخواه است، ماه ژوئیه به تیم آقای ترامپ پیوست. پیش از آن برای سناتور تد کروز، رقیب آقای ترامپ برای نامزدی حزب جمهوریخواه کار می‌کرد.

خانم کانوی بیشتر عمر کاری‌اش را به جذب رأی زنان برای سیاست‌مداران محافظه‌کار گذرانده.

استیون بنن، مدیرعامل کارزار

آقای بنن مدیر عامل سایت خبری دست‌راستی بریت‌بارت نیوز است که عموما از آقای ترامپ حمایت کرده. او قرار است موقتا از کارش کناره بگیرد و برای نامزد ریاست‌جمهوری حزب جمهوریخواه کار کند.

منتقدان آقای بنن می‌گویند فشار او باعث شده سایت بریت‌بارت این‌قدر از آقای ترامپ حمایت کند. بن شاپیرو، که پیشتر سردبیر بریت‌بارت بود، می‌گوید بنن این رسانه را به "پراودا (ارگان رسمی حزب کمونیست در شوروی) برای ترامپ" بدل کرده.

آقای بنن پیشتر افسر نیروی دریایی و بانک‌دار بوده. سال ۲۰۱۲ که اندرو بریت‌بارت، بنیان‌گذار بریت‌بارت نیوز درگذشت، مدیرعامل این سایت خبری شد.

رابرت کوستا، خبرنگار واشنگتن پست، معتقد است حضور آقای بنن به معنای بازگشت کارزار انتخاباتی آقای ترامپ به دوران ریاست کوری لواندووسکی است – به سیاست‌ورزی "بزن‌بهادری" و جنبش پوپولیستی که در رقابت داخلی حزب جمهوریخواه نتیجه داد.

یکی از مقاله‌نویس‌های بلومبرگ اکتبر سال پیش نوشته بود استیون بنن "خطرناک‌ترین آدم سیاست آمریکا است."

پل منافورت، مدیر سابق کارزار

آقای منافورت ۶۷ ساله است و سال‌هاست کار سیاسی می‌کند. اخیرا به خاطر ارتباطش با ثروتمندان روسی، دولت‌های خارجی – به خصوص کار کردنش برای ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور پیشین اوکراین، که سال ۲۰۱۳ از آن کشور گریخت – نقد شده.

آقای منافورت به نوعی دلیل تغییرات اخیر تیم آقای ترامپ بوده. این تغییرات پس از آن اعلام شد که نیویورک تایمز گزارش داد دولت اوکراین اسنادی پیدا کرده که نشان می‌دهد آقای منافورت بین سال های ۲۰۰۷ و۲۰۱۲ بیش از ۱۲ میلیون دلار از اوکراینی‌ها گرفته.

آقای منافورت این گزارش را قویا تکذیب کرده.

او دو ماه پیش، پس از آنکه لواندووسکی از کار برکنار شد، جای او را گرفت.

ظاهرا او کسی است که آقای ترامپ را به سوی کمپینی منظم‌تر و عادی‌تر هل داد – مثلا با ترغیب او به آماده کردن متن سخنرانی‌ها به جای بداهه‌پردازی.


راجر ایلز، مشاور غیررسمی

رسانه‌های مختلف آمریکا گزارش کرده‌اند که راجر ایلز، مدیر سابق فاکس نیوز، قرار است آقای ترامپ را برای مناظره‌هایی که سپتامبر برگزار می‌شود کمک کند.

آقای ترامپ این گزارش‌ها را رد کرده و گفته آقای ایلز "هیچ نقشی" در مناظره‌ها ندارد.

آقای ایلز پیش از این هم به جمهوری‌خواهان برای آماده شدن برای مناظره‌های انتخاباتی کمک کرده است – از جمله به ریچارد نیکسون در سال ۱۹۶۸، پرزیدنت ریگان در ۱۹۸۴، و جورج بوش پدر در ۱۹۸۸.

آقای ایلز از بدو تأسیس فاکس نیوز (سال ۱۹۹۶) تا ماه پیش مدیرعامل این شبکه خبری بود. اما به دنبال اتهام آزار جنسی چندین مجری و کارمند زن از مقامش استعفا کرد.

راجر استون، مشاور سابق انتخاباتی

جدا شدن آقای استون از کارزار انتخاباتی آقای ترامپ اولین نشانه اختلاف‌های دامنه‌دار داخلی در تیم او بود.

آقای استون از دوستان و همکاران نزدیک پل منافورت است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند با اینکه دیگر سمت رسمی در تیم آقای ترامپ ندارد، اما همچنان در حمایت از او فعال است.

او چند روز پیش برای روزنامه "هیل"، چاپ واشنگتن، سرمقاله‌ای نوشت و مدعی شد رأی‌گیری الکترونیک می‌تواند عامل تقلب انتخاباتی به ضرر آقای ترامپ باشد.

کوری لواندووسکی، مدیر سابق کارزار

آقای لواندووسکی این روزها کارشناس شبکه سی‌ان‌ان است. او تا ۲۰ ژوئن مدیر کارزار انتخاباتی آقای ترامپ بود. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند با اینکه دیگر مقام رسمی ندارد اما همچنان با نامزد ریاست‌جمهوری در تماس است.

بسیاری ناظران آقای لواندووسکی را مغز متفکر کارزار آقای ترامپ و موفقیت او در رقابت‌ داخلی حزب جمهوری‌خواه می‌دانند. او در دوران ریاستش با برخی اعضای تیم از جمله آقای منافورت درگیر بود.

لواندووسکی شخصیتی تند و پرخاشجو دارد. اوایل امسال پس از آنکه گزارش شد یک خبرنگار زن به نام میشل فیلدز را از جلوی آقای ترامپ کنار کشیده، به "ضرب و جرح" متهم شد. آقای ترامپ از او حمایت کرد، و نهایتا اتهام پس گرفته شد.

نظرات بینندگان