arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵

مطهری: نواب رییس در خارج از مجلس می توانند نظرات خود را بیان کنند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مصطفی کواکبیان گفت: نواب رییس در اظهار نظرهای خود در جلسات علنی مجلس ملاحظانی را دارند اما خارج از خانه ملت و به صورت آزاد می توانند نظرات خود را مطرح کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 84 قانون اساسی اظهار داشت: نمایندگان در برابر تمام ملت مسئول هستند و می توانند درباره مسائل مختلف اظهارنظر کنند.

وی تاکید کرد که به اعتقاد من تذکر محسن کوهکن نماینده لنجان در انتقاد از نامه علی مطهری به وزیر دادگستری وارد نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مطهری به صفت نمایندگی می توانند درباره مسائل مختلف اظهارنظر کنندٰ، یادآور شد: اما این که بخواهیم در برخی مسائل از اظهارنظرها جلوگیری شود، قابل قبول نیست و طرح برخی شعارها در مجلس در شأن قوه مقننه نیست.

وی همچنین از بی توجهی به درخواست تشکیل فراکسیون دفاع از منافع ملی انتقاد کرد و گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس 5 نفر از نمایندگان می توانند فراکسیون تشکیل بدهند اما 120 نفر از نمایندگان درخواست تشکیل فراکسیون دفاع از منافع ملی و دیپلماسی را به هیأت رئیسه مجلس اعلام کردند ولی مشخص نیست که چرا این موضوع مورد توجه قرار نمی گیرد.

مطهری نیز در پاسخ به اخطار کواکبیان خاطرنشان کرد: نواب رئیس مجلس در صحن علنی ملاحظاتی را در اظهارنظرهای خود دارند اما زمانی که به صورت آزاد و خارج از مجلس سخنرانی می کنند، می توانند نظرات خود را مطرح کنند، بنابراین باید این موضوع را رعایت کرد.

 علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس روز گذشته درمورد وقایع سال 67 به مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نامه نوشت که این نامه امروز با تذکر محسن کوهکن همراه شد.
این تذکر برای لحظاتی فضای مجلس را متشنج کرد و برخی از نمایندگان فریاد مرگ بر منافق سردادند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: مطهری ، مجلس ، نظرات
نظرات بینندگان