arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
آیت الله لاریجانی:

نمی‌گوییم با دیگران مذاکره نمی‌کنیم اما نگاهتان این نباشد که رزق‌تان را آنها می‌دهند / بسیاری از افرادی که در دوره اصلاحات از سکولاریسم دفاع می کردند، قانون اساسی را قبول نداشتند

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر نگاه توحیدی تکیه می‌کنند و به آحاد مردم این معنای قرآنی را تذکر می‌دهند که چشمانتان به بیرون نباشد و به حق تعالی اتکا کنید، گفت: نمی‌گوییم با دیگران مذاکره نمی‌کنیم؛ بحث این است که نگاهتان به این نباشد که زندگی شما دست آنهاست و رزق‌تان را آنها می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر نگاه توحیدی تکیه می‌کنند و به آحاد مردم این معنای قرآنی را تذکر می‌دهند که چشمانتان به بیرون نباشد و به حق تعالی اتکا کنید، گفت: نمی‌گوییم با دیگران مذاکره نمی‌کنیم؛ بحث این است که نگاهتان به این نباشد که زندگی شما دست آنهاست و رزق‌تان را آنها می‌دهند.

به گزارش «انتخاب»،  آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید با عنوان «اقتصاد مقاومتی در جایگاه قدرت بین المللی جمهوری اسلامی» در سالن صبای شهر مشهد، تصریح کرد: سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی پیوندی است که مربوط به بحث گفتمان سازی مباحث اقتصاد مقاومتی است. 

به نوشته میزان، رئیس قوه قضائیه افزود: در بند 21 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در بهمن ماه سال 92 ابلاغ شد، مقام معظم رهبری به تبیین و گفتمان سازی ابعاد اقتصاد مقاومتی از دیدگاه علمی، آموزشی و رسانه‌ای اشاره داشتند و این عبارت روشن و صریحی است و از سازمان بسیج که در این راستا گام بلندی برداشته است، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: برخی از امور گرچه اختصاصی به بحث اقتصاد مقاومتی ندارد، ولی تاثیر آن در اقتدار جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی کشور و اقتصاد مقاومتی و بسیاری از مسائل مهم دیگر فراتر از چیزی است که به ذهن می‌رسد.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: شاید به نظر برسد نگاه توحیدی  که یک بحث نظری و ایمانی است، با اقتصاد مقاومتی متفاوت است؛ اما این نگاه در همه شئون فردی و اجتماعی ما تاثیر فراگیر و عمیقی دارد و زندگی فردی و اجتماعی ما را دگرگون می‌کند. البته این مهم شرط و شروطی دارد و باید نگاه توحیدی را با همان عمق قرآنی بپذیریم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: چنانچه نگاه توحیدی را با همان عمق توحیدی بپذیریم، در این صورت است که مشخص می‌شود که این نگاه در دیپلماسی، سیاست خارجی، اقتصاد و فرهنگ، زندگی و سلوک ما چه تاثیری می‌گذارد.

وی با اشاره به اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در اص دوم قانون اساسی که یکی از پیشرفته ترین و متقن ترین قوانین اساسی دنیاست، تصریح شده که جمهوری اسلامی ایران بر پایه ایمان است و بر این مبنا به چند مولفه اشاره شده است که از جمله آن اعتقاد و تسلیم در برابر خدای یکتا (لاالا اله الله) است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اختصاص حاکمیت در این نظام بر تشریع خداوند است، گفت: بسیاری از افرادی که در دوره اصلاحات آمدند و از سکولاریسم دفاع کردند، قانون اساسی را قبول نداشتند. آنها می‌گویند دین یک امر فردی است و در ساحت اجتماعی باید شیوه‌های عقلانی و قانونگذاری حاکم باشد.

رئیس دستگاه قضا افزود: همین یک بند کوچک از قانون اساسی (اصل دوم) در متن خود مضمون بسیار بالایی دارد و حد فاصل است بین کسانی که قانون اساسی را به تمامه قبول دارند و یا ندارند.

رئیس قوه قضائیه افزود: مقام معظم رهبری بر نگاه توحیدی تکیه می‌کنند و به آحاد مردم این معنای قرآنی را تذکر می‌دهند که چشمانتان به بیرون نباشد و به حق تعالی اتکا کنید.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نمی‌گوییم با دیگران مذاکره نمی‌کنیم؛ بحث این است که نگاهتان به این نباشد که زندگی شما دست آنهاست و رزق‌تان را آنها می‌دهند.

آملی لاریجانی تاکید کرد: بسیاری از افراد که در دوره اصلاحات آمدند و از سکولاریسم دفاع می‌کردند قانون اساسی را قبول نداشتند زیرا قانون اساسی ما بر مبنای نگاه توحیدی است.


نظرات بینندگان