arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

معاون روحانی: سفرهای استانی دولت یازدهم مصوبه محور نیست/ همه تلاش ما اتمام پروژه‌های باقی از قبل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تغییر اصلی در سفرهای استانی دولت یازدهم نسبت به دولت‎های پیشین، در این است که مصوبه‎محور و پروژه محور نیست.

به گزارش انتخاب به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد شریعتمداری گفت: علی‌رغم همه خدمات انجام شده در ادوار گذشته بدلیل وعده‌های فراوان بر زمین مانده از دولت‌های پیشین، زمانی که هیأت دولت در استانی حضور پیدا می‎کند، با انبوهی از مطالبات به حق مردم و حتی نیازهای جدید مواجه می‎شود. مردم در این شهرها با هزاران پروژه نیمه‎تمام روزگار می‎گذرانند که عزم این دولت نیز به اتمام رساندن بخشی از این پروژه‎هاست که در زندگی آنها نقش و اثر بیشتری دارد.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: حجم انبوه پروژه‌های نیمه کاره موجب شده که در گذشته به صورت قطره‎چکانی به آنها تزریق منابع شود و گاهی یک اسکلت فلزی در طول 25 سال از دوران نوجوانی تا پیری یک فرد در یک استان، بر تارک تاریخ استان بدرخشد و مردم رنج زیادی از آن می‎برند.

شریعتمداری ادامه داد: برخی به ما اعتراض داشتند و می‎گفتند که آیا کار شما به اتمام رساندن پروژه‎های دوران گذشته است؟ ولی برای رئیس جمهور ما مهم این بود که با توجه به محدودیتهای منابع کشور پروژه‌هایی که سالها معطل مانده به پایان برساند لذا دستور داد که ما از بین پروژه‎های هر استان با نظر مقامات محلی و ملی و نمایندگان مجلس، نظام برنامه‎ریزی منطقه‎ای با انجام یک پالایش، پروژه‎هایی که در زندگی مردم نقش پررنگ‎تری داشت و منجر به افزایش کار و تلاش در سطح استان می‎شد را انتخاب کردیم و از طریق بهبود مکانیزم تخصیص که در اختیار رییس جمهور و دولت بود و تخصیص صد درصد و علاوه بر ان از سایر ردیف‌های بودجه عمومی، روند کار در آنها را تسریع ‎بخشیدیم و بسیاری از آنها را زودتر به بهره‎برداری رساندیم.

وی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی معتقد است که این راه حتما خداپسندانه‎تر است تا اینکه بخواهیم برای ثبت نام خودمان درتاریخ، پروژه‎های جدیدی را کلید بزنیم. ما در عمل به پروژه‎های جدید زیادی نپرداختیم و تنها به دنبال نیازهای واقعی مردم رفتیم.

اگر نیاز مورد غفلت واقع شده‌ای هم بود که دولت‎های قبل به آن نپرداخته بودند، ما به سراغ آن رفتیم. با این وجود اکنون باز هم مردم در استان‎ها مطالبات زیادی دارند که دولت به دنبال به سرانجام رساندن خواسته‎های آنان است.
منبع: dolat.ir
نظرات بینندگان