arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

معاون نخست وزیر کره شمالی 'اعدام شد'

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی نوشت: یک مقام ارشد دولت کره شمالی اعدام و دو مقام دیگر توبیخ شده‌اند.

به گزارش «انتخاب»؛ سخنگوی وزارت امور وحدت دو کره در دولت کره جنوبی به نقل از "منابع موثق" گفته است که کیم یونگ جین، معاون نخست وزیر کره شمالی در امور آموزش و پرورش آن کشور به اعدام محکوم شد و حکم او به اجرا در آمد. همچنین، کیم یونگ چول، رئیس پرقدرت وزارت جبهه متحد، مسئول روابط بین دو کره در دولت کره شمالی، به گذراندن دوره بازپروری انقلابی و یک مقام وزارت تبلیغات به "اقدامات توبیخی" محکوم شده‌اند.

براساس این گزارش، معاون نخست وزیر کره شمالی در ماه ژوئیه تیرباران شد و دوره یکماهه بازپروری کیم یونگ چول هم در در اواسط ماه اوت در یک مزرعه روستایی پایان یافت. کیم یونگ جین تا سال ٢٠١٢ سمت وزارت آموزش و پرورش را در اختیار داشت و در آن سال، به مقام معاونت نخست وزیر در امور آموزش و پرورش ارتقا یافت.

منابع کره شمالی اطلاعاتی در مورد تنبیه این سه مقام دولتی منتشر نکرده‌اند اما به گزارش رسانه‌های کره جنوبی، دلیل محکومیت کیم یونگ جین حضور در مراسم عمومی با ظاهری یاس آور و سرخورده و علت محکومیت کیم یونگ چول انحراف از موازین فروتنی انقلابی بوده است.

اقدامات تبیهی علیه این سه مقام برجسته دولتی، در صورتی که صحت داشته باشد، نشانه آن است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بار دیگر در صدد تحکیم موقعیت خود در نظام حکومتی آن کشور از طریق پاکسازی افراد مظنون به عدم وفاداری کامل به او و همچنین، ایجاد جو ارعاب برای جلوگیری از هرگونه انتقاد برآمده است.

نظرات بینندگان