arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

ترامپ حزب دموکرات را "حزب برده‌داری" نامید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کمپین انتخاباتی خود در راستای جلب آرای گروه‌های اقلیت در آمریکا، حزب دموکرات را یک حزب برده‌داری نامید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنانی در یک گردهمایی در واشنگتن با وعده ایجاد فرصت‌های شغلی برای اقلیت‌ها در آمریکا به خصوص برای سیاهپوستان آفریقایی- آمریکایی، حزب دموکرات را یک حزب برده داری نامید.

وی ادامه داد: حزب جمهوری خواه حزب" آبراهام لینکلن" (اولین رئیس‌جمهور آمریکا از حزب جمهوری‌خواه و کسی که به تاریخ برده‌داری در آمریکا خاتمه داد) بوده و در مقابل حزب دموکرات حزب برده‌داری، حزب "جیم کرو" (نظام معروف به تفکیک نژادی در آمریکا در در دهه ۱۸۹۰ ) و حزب اپوزیسیون است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است هشت نوامبر برگزار شود.

ترامپ افزود: حزب دموکرات نتوانسته است با اجرای سیاست‌های اقتصادی خود، وضعیت شغلی و استانداردهای زندگی رای دهندگان اقلیت در جامعه آمریکا را بهبود بخشد.

ترامپ اکنون به دنبال جلب حمایت سیاهپوستان و سایر اقلیت‌های قومی در آمریکا است. سیاهپوستان و اسپانیایی تبارها بیش از ۸۰ میلیون نفر از جمعیت آمریکا معادل ۲۷ درصد کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.

همچنین یکی از حامیان ترامپ به دلیل انتشار عکس کارتونی از کلینتون به شکل سیاه رو در توئیتر روز سه شنبه عذرخواهی کرد.

وی اضافه کرد: ما باید کسانی که پشت سر گذاشته‌ایم را نیز مورد توجه قرار دهیم و درباره وضعیت آنها نیز صحبت کنیم. میلیون‌ها نفر در وضعیت اسفناکی در شهرهای کوچک کشورمان زندگی می‌کنند.  

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان