arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

تحقیق و تفحص از شهرداری روی میز مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت که تعدادی ازنمایندگان تهران طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را تهیه و برای اعلام وصول به هیات‌رییسه ارائه کرده‌اند.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از ارائه گزارش سازمان بازرسی در مورد تخلفات شهرداری تعدادی از نمایندگان تهران تقاضای تحقیق و تفحصی  از شهرداری را امضا کردند که این تقاضای تفحص به هیأت رئیسه برای اعلام وصول ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد که علاوه بر نمایندگان تهران نمایندگانی از استان های دیگر نیز خواستار تحقیق و تفحص هستند چون موضوع بر سر سرمایه های عمومی و آسیب به این سرمایه ها و ظرفیت‌ها و فرصت ها است که هر نماینده با دغدغه نگران این موارد است؛ طبیعتا ما بعد از اعلام وصول این تفحص به صورت رسمی به آن ورود می‌کنیم.

نماینده تهران هم‌چنین با اشاره به گزار ش سازمان بازرسی گفت: طبق اطلاع ما هنوز پروسه بررسی تخلفات شهرداری توسط سازمان بازرسی تمام  نشده و این گزارش نهایی نیست و ممکن است تغییراتی داشته باشد، گزارشی که به نظر می‌رسد مربوط به دوره کنونی شهرداری تهران باشد.

 نجفی در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری با معیارهای موجود فاصله زیاد و قابل  توجهی دارد گفت: شهرداری اداره منافع فراوان عمومی و سرمایه ملی است که باید با اولویت به تعهداتش عمل کند و ضوابط و نظاماتی برای توسعه شهر و ارتقای وضعیت آن داشته باشد.

به گفته وی، در شهرداری مباحثی همچون بلندمرتبه سازی ، تراکمات فروخته شده و نظامات شهری رعایت نشده که در نتیجه آسیب های اجتماعی مشکلات و معضلات ترافیکی، آلودگی هوا و عدم وجود آرامش روحی و روانی در شهر تهران را به وجود آورده حال اینکه باید تمامی ظرفیت ها در راستای مصالح عمومی استفاده شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در پایان و در جمع بندی گفت: طبق گزارش منتشر شده سازمان بازرسی اشکالات فراوانی در دستگاه‌های زیر مجموعه شهرداری همچون شورای عالی شهرسازی و نظام مهندسی وجود دارد که به لحاظ فنی منجر به گرفتاری‌های فراوانی برای شهر شده و متاسفانه اقدامات مشکل سازی در شهرداری و مدیریت آن وجود دارد.

نظرات بینندگان