arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵

نفت ٥٠ دلاری قابل پذیرش نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی الجزایر قیمت نفت خام ٥٠ دلاری را غیر قابل پذیرش دانست و گفت: اعضای اوپک خواهان قیمت ٥٠ تا ٦٠ دلار برای هر بشکه هستند.

 نورالدین بوطرفه اظهار کرد: در دیدار صبح امروز با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در باره نشست غیر رسمی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که قرار است در حاشیه مجمع جهانی انرژی (IEF) در الجزایر برگزار شود درباره شرایط کنونی بازارهای جهانی و قیمت نفت خام بحث و تبادل نظر کردیم.

وزیر نفت در دیدار با وزیر انرژی الجزایر ضمن خوشامد گویی به بوطرفه و هیئت همراه با بیان این که روابط ایران و الجزایر در اوپک راهبردی است، گفته بود: ایران و الجزایر افزون بر همکاری در اوپک می توانند روابط  دو جانبه خود را در حوزه نفت، گاز و انرژی و دیگر بخش ها گسترش دهند.

زنگنه همچنین تصریح کرده بود: الجزایر، ایران را به عنوان وطن دوم خود بداند. 

در همین حال وزیر انرژی الجزایر با قدردانی از استقبال صمیمانه و گرم وزیر نفت، با تائید سخنان زنگنه درباره این که، ایران وطن دوم الجزایر است، عنوان کرده بود: ارتباطات ایران و الجزایر در چارچوب اوپک روابط مستحکم و مطلوبی است.

به گزارش وزارت نفت، الجزایر از کشورهای مهم در شمال قاره آفریقاست که از نظر وسعت جغرافیایی بزرگ‌ترین کشور در سواحل جنوبی مدیترانه و دومین کشور بزرگ آفریقا پس از سودان است و با کشورهای تونس، لیبی، نیجر، مالی، موریتانی، مغرب و جمهوری صحرای غربی همسایه است و در شمال نیز، مرزهای این کشور به دریای مدیترانه ختم می‌شود.

وزیران کشورهای عضو اوپک قرار است در حاشیه اجلاس مجمع بین المللی انرژی که از ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنجم تا هفتم مهرماه) در الجزایر برگزار می شود، به طور غیررسمی گرد هم آیند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان