arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵

یک نماینده زن: آمده‌ایم در مجلس انقلاب کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده مبارکه با بیان اینکه هنوز بحث تفکیک قوا در کشور رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما به مجلس آمده‌ایم تا انقلابی در رفتارهای پارلمان به وجود بیاوریم و در این زمینه از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند.

زهرا سعیدی با اشاره به خبر تغییر استاندار اصفهان گفت: مردم باید متوجه باشند وظایف نمایندگی در حیطه قانونگذاری و اجراست و در همین زمینه نیز مردم باید از ما انتظار داشته باشند؛ با توجه به این موضوع عزل‌ونصب‌ها در حیطه اختیار نمایندگان نیست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم با بیان اینکه اگر یک نماینده خود را درگیر کارهای اجرایی کند، به وظیفه اصلی خود که نظارت و قانونگذاری به نفع مردم است، نمی‌‌رسد، تصریح کرد: اگر حقی از کسی ضایع شده باشد، پیگیری آن وظیفه دولت و قوه قضاییه است، نه مجلس.

او تاکید کرد: نمایندگان نه توان پیگیری مطالبات شخصی افراد را دارند، نه وظیفه آن را، چراکه وظیفه نمایندگان قانونگذاری است و همچنین نظارت بر دستگاه‌های اجرایی از لحاظ حسن اجرای قانون.

سعیدی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز بحث تفکیک قوا در کشور رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما به مجلس آمده‌ایم تا انقلابی در رفتارهای پارلمان به وجود بیاوریم و در این زمینه از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: نماینده ، زن ، انقلاب
نظرات بینندگان