arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
اکبر ترکان در گفتگو با «انتخاب»؛

جامعه روحانیت از قدیم تابع افرادی چون مصباح نبود / حیف آبرو و اعتباری که صرف احمدی نژاد شد

اکبر ترکان معتقد است که جامعه روحانیت مبارز تهران هیچ وقت تابع آیت الله مصباح یزدی نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنان اخیر مصباحی مقدم پیام هایی دارد / گفته اند احتمالا از روحانی حمایت می کنند / جامعه روحانیت مبارز از قدیم تابع افرادی چون آیت الله مصباح نبود / احمدی نژاد را رقیب اصلی نمی دانم / حیف آبرو و اعتباری که صرف این آقا شد

اکبر ترکان معتقد است که جامعه روحانیت مبارز تهران هیچ وقت تابع آیت الله مصباح یزدی نبوده است.

مشاور رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» در پاسخ به سئوالی در مورد سخنان اخیر سخنگوی جامعه روحانیت مبنی بر عدم مشورت با ایت الله مصباح گفت: جامعه روحانیت مبارز تهران همیشه مشی مستقل خود را داشته و از قدیم تابع اشخاصی مثل افرادی که آقای مصباحی فرمودند نبودند. روحانیت مبارز تهران برای خود شان و منزلتی دارد و  با تشخیص خود عمل می کند. آن آقا که شما نامش را بردید جزو روحانیت مبارز تهران نیست.

ترکان اضافه کرد: جامعه روحانیت مبارز تهران در انتخابات رای خودشان را دارند ولی فرمایشات آقای مصباحی مقدم نشان دهنده این است که یک حرکت عمیق عقلایی شروع شده است.

وی افزود: من در فرمایشات آقای مصباحی مقدم  علامت و پیام هایی می بینم که نشان از بازگشت اعتبار سابق جامعه روحانیت مبارز تهران دارد. لذا معتقدم باید صبر کنیم، چون آقایان در جامعه روحانیت مبارز تهران گفتند احتمال حمایت از دکتر روحانی وجود دارد و این بحث منتفی نیست. 

ترکان در پاسخ به سئوالی در مورد امکان ائتلاف بین اصولگرایان گفت: الان امکان ائتلاف ضعیف به نظر می رسد، البته نباید عجله کرد. الان گروههایی هستند که می گویند ما اصول گرا هستیم اما بعضی از اینها هستند که در این طبقه بندی نمیگنجند. 

وی در پاسخ به سئوال دیگر «انتخاب» راجع به پیام اخیر احمدی نژاد به اصولگرایان اظهار کرد: بنده قضاوتی راجع به این موضوع ندارم، چون ایشان را رقیب اصلی انتخابات نمی دانم. اصول گرایان اعتبار و آبروی خودشان را مجددا صرف آقای احمدی نژاد نمی کنند.

ترکان تصریح کرد: حیف آبرو و اعتبار تشکل های قدیمی مثل جامعه روحانیت که صرف این آقا شد. ایشان تا این اندازه اعتبار نداشت.  این مسئله یک گذشته تلخی را به جا گذاشت که براساس آن فکر می کنم، حتما در آینده نزدیک اعتبار و اعتلای روحانیت مبارز تهران را ان شاالله مجددا شاهد باشیم.



نظرات بینندگان