arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵

ایران به ادعاهای لیبرمن پاسخ داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رایزن مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل -نیویورک، در پاسخ به ادعاهای سناتور سابق آمریکا جوزف لیبرمن، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره در جنگ با تروریسم بوده و ادعاهای لیبرمن برای انحراف افکار مردم آمریکا از نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر است.

به گزارش انتخاب، حمید بابایی با ارسال یادداشتی برای روزنامه وال استریت جورنال نوشت: در ارتباط با یادداشت روز هشتم سپتامبر سناتور سابق جوزف لیبرمن در روزنامه وال استریت جورنال با عنوان «یادآوری نقش ایران در 11 سپتامبر» باید به این موارد توجه کرد که آقای لیبرمن یک رشته اتهام ها و کنایه های بدون اساس که در سال های گذشته علیه ایران مطرح شده را با برخی تئوری های توطئه واقعا عجیب اندیشکده های ایدئولوژیک و نظامی گرای واشنگتن در هم آمیخته و برخی ادعاهای شنیع را مطرح کرده است.

رایزن مطبوعاتی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک افزود: لیبرمن امیدوار است که با این کار توجه خوانندگان را از اطلاعات جدید افشا شده در خصوص دست داشتن یک عامل جدید ضد ایران - پادشاهی عربستان سعودی - در رویدادهای 11 سپتامبر منحرف سازد. آقای لیبرمن از آن بیم دارد که توجه و دادخواهی عمومی ، ماموران تحقیق را وادار سازد که نشانه ها و سرنخ هایی را که قبلا به علت موقعیت ریاض به عنوان یک متحد (آمریکا) نادیده گرفته می شد ، دنبال کنند.

بابایی افزود: شناخت و رمزگشایی از شبکه تبلیغات و جنگ طلبی آقای لیبرمن در این مقال نمی گنجد اما خوانندگان روزنامه شما باید در نظر داشته باشند که گروه تروریستی مورد بحث یعنی القاعده از مدت ها پیش از 11 سپتامبر 2001 دشمن قسم خورده ایران بوده است. نفرت و دشمنی با شیعیان یکی از پایه های ایدئولوژی سلفی القاعده است و آنان شیعیان را نیز همانند آمریکایی ها کافر می دانند.

وی تاکید کرد: القاعده و متحدان آن در سراسر جهان مرتکب جنایاتی علیه جوامع اغلب در حاشیه قرار گرفته شیعیان می شوند. بنابر گزارشهای وزارت خارجه خود آمریکا ، گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) دوست اما رقیب تاکتیکی القاعده ، مرتکب نسل کشی علیه شیعیان و سایر گروههای دینی شده است. جمهوری اسلامی ایران از مدت ها پیش از 11 سپتامبر با این گروهها جنگیده و با شدت به این مبارزه ادامه خواهد داد.

رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در نیویورک در پایان نوشت: آقای لیبرمن و همکارانش در زمینه استفاده از احساسات ناشی از حملات 11 سپتامبر برای دستکاری افکارعمومی با هدف دنبال کردن ماجراجویی های نظامی ید طولایی دارند.

سناتور سابق جوزف لیبرمن چند روز پیش از سالگرد حملات 11 سپتامبر با انتشار یادداشتی در روزنامه وال استریت جورنال به تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران پرداخت و ادعا کرد: ایران به خاطر نقشی که در این حملات ایفا کرد، هیچگاه از سوی دولت آمریکا مسئول شمرده نشد.
لیبرمن که ریاست لابی صهیونیستی «اتحاد علیه ایران هسته ای» را نیز برعهده دارد، مدعی شد رهبران آمریکا نقش ایران در بدترین حمله تروریستی تاریخ به خاک آمریکا و تداوم حمایت این کشور از فعالیت های خرابکارانه در سراسر جهان را فراموش کرده اند
نظرات بینندگان