arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
بلومبرک:

چرا قاسم سلیمانی محبوب است؟ / ایرانی ها، «ژنرال» را ضمانت امنیت خود می دانند

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران گفته او امیدوار است که تا پایان زندگی اش یک.سرباز باقی بماند . او به برخی تردیدها در خصوص احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ماه می پاسخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
چرا قاسم سلیمانی محبوب است؟ / ایرانی ها، «ژنرال» را ضمانت امنیت خود می دانند
 
سرویس بین الملل «انتخاب»؛ بلومبرگ نوشت: قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران گفته او امیدوار است که تا پایان زندگی اش یک.سرباز باقی بماند . او به برخی تردیدها در خصوص احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ماه می پاسخ داد.

به گزارش «انتخاب»، او گفته من سرباز ولايت و نظام جمهوری اسلامی و مردم شجاعی هستم که برای آنها بیش از جان خودم ارزش قائلم . او در بیانیه ای که منتشر شده است گفت انشاالله در نقش سرباز تا آخر عمر بافی خواهم ماند. 

محبوبیت سلیمانی به عنوان یکی از بلند مرتبه ترین شخصیت های نظامی ایران در جنگ علیه داعش افزایش یافت . او به طور منظم از خط مقدم عراق و سوریه دیدن میکند.

سلیمانی از ایرانی ها خواسته فریب این اظهارات تفرقه افکنانه دشمن را نخوردند و اجازه ندهند زمان ارزشند خدمت به این مردم را صرف اهداف انحرافی کنند .

سلیمانی فرمانده سپاه قدس است جایی که نخبگان سپاه پاسداران عملیات های برون مرزی سپاه را مدیریت میکنند در نظر سنجی های اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین مقامات ایران شناخته شده است .

تحلیل گران جوانب مختلف را در نظر گفته اند. نرگس باج قولي ، محقق دانشگاه بران که کارشناس مسائل نظامی ایران نیز است گفته محبوبیت سلیمانی در ایران به دلیل مردانگی و ملی گرایی این مرد است.

هر زمان قاسم  سلیمانی که الان در اواخر دهه 50 سالگی اش به سر می برد از یکی از جبهه های جنگی دیدن می کند، توسط شبکه های اجتماعی رصد می شود. به گفته باج قولی برای بسیاری از ایرانی ها سپاه و سلیمانی ضمانت امنیت ملی آنها در این هرج و مرج منطقه ای است.
 
76 درصد مردم ایران به قاسم سلیمانی علاقه نشان داده اند و بیش از نیمی از اینها گزینه "خیلی علاقه مند " را انتخاب کرده اند . این آمارها بر اساس نظر سنجی مرکز مطالعات بین المللی و امنیتی دانشگاه مرينلند در کانادا است .  کتاب سخنرانی ها و دستاوردهای جنگ  سلیمانی در طی دو دهه در عرض یک هفته بعد از انتشار به طور کامل فروخته شد. 

نظرات بینندگان