arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

وقوع یک انفجار در نیویورک / استقرار نیروهای امنیتی در سراسر شهر / 29 نفر زخمی شدند / شهردار نیویورک: انفجار عمدی بوده، اما شواهدی مبنی بر تروریستی بودن آن وجود ندارد

از نیویورک گزارش شده نیروهای امدادی پس از آن که انفجاری در محله چلسی این شهر گزارش شده، برای کمک به مصدومان احتمالی به منطقه اعزام شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وقوع یک انفجار در نیویورک / استقرار نیروهای امنیتی در سراسر شهر /  25 نفر زخمی شدند

از نیویورک گزارش شده نیروهای امدادی پس از آن که انفجاری در محله چلسی این شهر گزارش شده، برای کمک به مصدومان احتمالی به منطقه اعزام شده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، سازمان آتش‌نشانی نیویورک محل این انفجار را تقاطع خیابان های ششم و بیست و سوم غربی گزارش کرده و از اعزام نخستین گروه امدادی در ساعت هشت و نیم شب به وقت شرق آمریکا خبر داده است.

شاهدان صدای این انفجار را بسیار بلند و "کر کننده" توصیف کرده‌اند و از سرازیر شدن خودروهای امدادی به محل انفجار خبر داده‌اند.

آتش نشانی نیویورک از زخمی شدن 29 نفر در جریان این انفجار خبر داده اما تاکید کرده حال هیچ کدام از مجروحان وخیم گزارش نشده است.
این انفجار تنها ساعتی پس از آن روی داد که در نیوجرسی (ایالت همسایه نیویورک) هم امروز (شنبه) یک انفجار در نزدیکی محل برگزاری یک مسابقه دو خیریه، به تعطیل شدن این رویداد انجامید. در جریان آن انفجار به کسی آسیبی نرسید.

محله چلسی در منهتن نیویورک یکی از اصلی‌ترین نقاط تفریحی در شب‌های آخر هفته است و این انفجار که تنها چند روز بعد از پانزدهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در این شهر روی داده، می‌تواند اضطراب و وحشت فراوانی برای نیویورکی‌ها پدید آورد.

رسانه های آمریکایی از حضور پرتعداد نیروهای پلیس، واحد ضدتروریست، اف.بی.آی و واحدهای خنثی سازی بمب و همچنین پرواز هلی‌کوپترها بر فراز محل انفجار خبر می‌دهند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آنند که انفجار در داخل یک سطل آشغال در کنار خیابان روی داده اما هنوز پلیس و سازمان آتش نشانی نیویورک در مورد جزئیات دقیق و علت وقوع این انفجار گزارش رسمی منتشر نکرده‌اند.

پلیس نیویورک سطح هشدار امنیتی در این پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا را افزایش داده و گفته شده پلیس امنیتی در نقاط مختلف نیویورک مستقر شده است.

همزمان وقوع این انفجار با انفجاری که صبح امروز در نیوجرسی روی داد، گمانه‌زنی‌ها در مورد ارتباط احتمالی میان این دو انفجار را افزایش داده است.

انفجار صبح امروز که به لغو مسابقه دوی خیریه در نیوجرسی منجر شد، ناشی از سه بمب دست‌ساز بود که در یک سطل آشغال جاسازی شده بودند هر چند فقط یکی از آنها منفجر شد.

در همین حال، شهردار نیویورک اعلام کرد که انفجار عمدی بوده، اما شواهدی مبنی بر تروریستی بودن آن وجود ندارد.
نظرات بینندگان