arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

احمدی‌نژاد با کاپشن می‌آید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طرفداران احمدی‌نژاد در سال 84 او را با کاپشن دیده بودند و اصلا تصویری که هنوز در ذهن آنهاست، احمدی‌نژاد با کاپشن است. حالا او دوباره در سفرهای استانی‌اش کاپشن می‌پوشد.

دنیای سیاست دنیای پیچیده‌ای است. دنیایی که در آن هر رفتاری از سوی یک سیاستمدار می‌تواند حامل یک پیام برای جامعه و طرفدارانش باشد. لباس پوشیدن برخی سیاستمداران نیز دارای پیام‌های خاصی است. برای این معنا می‌شود یک مثال از سیاستمداران داخل کشور زد. کسی که ریاست‌جمهوری‌اش را با کاپشن شروع کرد و با کت و شلوار به پایان رساند.

محمود احمدی نژاد درانتخابات ریاست جمهوری سال 84 و البته زمانی که شهردار تهران بود از کاپشن استفاده می‌کرد. او با این کار به مردم پیام می‌داد که از جنس آنهاست. اصلا احمدی نژاد با شعار "مردی از جنس مردم" وارد صحنه شد. شهردار سابق تهران می‌خواست جامعه ایرانی از ظاهر و گفتار او بفهمد که او کسی است که مثل آنها زندگی می‌کند. کاپشن بهاری او حتی در آن سال‌ها پرطرفدار هم شد و در بازار هواداران رییس جمهور سابق آن را به نام "کاپشن احمدی نژادی" می‌خریدند.

احمدی نژاد تا اواخر دوره اول ریاست جمهوری‌اش از کاپشن استفاده می‌کرد اما تغییراتی که در او و رفتارش بعد از انتخابات سال 88 ایجاد شد، در سبک لباس پوشیدن احمدی نژاد قابل مشاهده بود. او دیگر از کاپشن استفاده نمی‌کرد یا حداقل کم استفاده می‌کرد. او در جلسات دولت، سفرهای استانی و سفرهای خارجی از کت و شلوار استفاده می‌کرد.

احمدی نژاد بعد از انتخابات ریاست جمهوری و بعد از سکوتی دو ساله، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم فعال شده است و به سفر استانی می‌رود اما دیگر کت و شلوار نمی‌پوشد و دوباره رو به کاپشن پوشی آورده است اما چرا احمدی نژاد در تابستان 95 بازهم کاپشن می‌پوشد؟

احمدی نژاد بعد از سال 88 به دلیل نزدیکی به مشایی یا طیفی که از جانب متحدان دیروز جریان انحرافی لقب گرفت شماری از طرفداران خود را در میان محافظه کاران سنتی از دست داد تا جایی که  بسیاری از نیروهای سنتی که برای پیروزی احمدی نژاد در انتخابات نذر می‌کردند دیگر حاضر نیستند از او حمایت کنند و حتی برخی از آنها روحانی را به احمدی نژاد ترجیح می‌دهند. احمدی نژاد هم این واقعیت را درک کرده است.

او می‌خواهد نگاه هواداران گذشته خود را اصلاح کند و به خاطر همین تصمیم گرفته است تغییراتی در خود ایجاد کند. احمدی نژاد در اولین گام در ظاهر از مشایی فاصله گرفته است و سه سالی است که کسی او را در کنار مشایی ندیده است حداقل در مجامع عمومی این اتفاق نیفتاده است.

طرفداران احمدی نژاد در سال 84 او را با کاپشن دیده بودند و اصلا تصویری که هنوز در ذهن آنهاست، احمدی نژاد با کاپشن است. حالا او دوباره در سفرهای استانی‌اش کاپشن می‌پوشد. کاپشن پوشیدن او می تواند این پیام را به حامیان منتقل کند که احمدی نژاد 96، همان احمدی نژاد 84 خواهد بود. او بازهم سخنرانی‌های خود حول محور اسلام و انقلاب تبیین می‌کند و دیگر از بهار و ایرانی بودن خبری نیست.

آن گونه که از شواهد پیداست رییس جمهور سابق می‌خواهد به گذشته برگردد و رای کسانی را که روزی سینه چاک او بودند. به سوی خود برگرداند. پس می‌تواند گفت احمدی نژاد در صورت حضور در انتخابات 96 با کاپشن می‌آید!
نظرات بینندگان