arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵

اغذیه فروشی فوق لیسانس ها در گوشه و کنار خیابان های شیراز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت:عرضه غذای خانگی که در اغلب بزرگراه ها و خیابان های شیراز دیده می شود در شرایط غیربهداشتی است که درون صندوق عقب خودرو گذاشته و فروخته می شود.

به گزارش انتخاب، دکتر محمد جواد مرادیان در آیین معرفی رستورانها و غذاخوری های دوستدارسلامت در شیراز اظهار داشت: این موارد را می توان از جمله مظاهر بیکاری پنهان دانست، متاسفانه برخی عرضه کنندگان غذای خانگی در خیابان ها مدرک کارشناسی ارشد دارند .

وی با بیان اینکه یک زوج که هر دو مدرک کارشناسی ارشد داشتند اخیرا در یکی از خیابان های شیراز در این زمینه شناسایی شده اند گفت : این افراد در دفاع از کار خود مدعی شده اند که از ناچاری و برای در امان بودن از بیکاری به این حرفه روی آورده اند.

مرادیان ادامه داد: عرضه غذای خانگی در خیابان های شیراز جای نگرانی دارد. اخیرا 40 خودروی عرضه این قبیل غذاها توقیف شده است اما آیا می توان با پنج هزار خودرو عرضه کننده غذای خانگی برخورد کرد؟

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: معمولا خانم خانه در این موارد غذا تهیه می کند و خودش یا به اتفاق همسرش در خیابانها غذا را در صندوق عقب خودرو به رانندگان و افراد عبوری با عنوان غذای خانگی می فروشند در حالی که معلوم نیست این غذا در چه شرایطی تهیه شده و هیچ نظارتی بر آن نیست .

وی ادامه داد : از سویی استقبال مردم از مصرف غذای سالم رو به افزایش است، این موج امیدواری در جامعه تشکیل شده که مردم سراغ غذای سالم، چای سبز ، داروی گیاهی و موارد مشابه می گیرند ، غذای سالم هر چند گران تر عرضه می شود اما برای سلامت جامعه مفید است و مردم نیز از آن استقبال می کنند.

*خبرجنوب

نظرات بینندگان