arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵

آیا انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور بر خلاف منافع ملی است ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنگاههای خبری در روزهای اخیر در سطحی وسیع و جهت دار اقدام به درج اطلاعات ناقص و البته خلاف واقع نموده اند تا بار دیگر بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید را با چالش مواجه نمایند .

در این خبر که هدف آن مشخصا تخریب اذهان عمومی است ، یکی از مهمترین تکالیف اقتصاد مقاومتی که انتقال دانش و تکنولوژی برای ایجاد اقتصاد درونزا و برونگرا ست زیر سیوال رفته است.

به طور مختصر به برخی از نکات مهم برای تنویر افکار عمومی در این مقال اشاره می شود و امید است به شکلی صحیح پاسخ مربوطه انعکاس یابد.

1. صنعت بیمه کشور در سالیان دراز فعالیت خود همواره از نبود سیستمی یکپارچه ، متمرکز و پاسخگو که حاوی فرآیندهای بیمه گری دنیا باشد رنج برده است، نبود چنین سیستمی هزینه ها و آسیبهای زیر را به این صنعت و البته اقتصاد کشور وارد نموده است :

- حجم بالای تخلفات و تقلبات که نمونه بارز آن در دولت قبل بروز نمود

- عدم تولید اطلاعات یکپارچه و ناتوانی در ریسک و تصمیم گیری

- ناتوانی در ارائه خدمات مناسب به شهروندان و بیمه شدگان

- عدم انعطاف پذیری در تولید محصولات و خدمات بیمه ای جدید و مورد نیاز کشور

- وابستگی کشور به دانش خارجی

- قدیمی بودن فرآیندهای بیمه گری و نبود دانش فرآیندی نوین دنیا در صنعت بیمه

2. در بیست سال اخیر همواره مسیولین صنعت بیمه کشور به دنبال راهکاری جامع برای رفع مشکلات فوق الذکر بوده اند که متاسفانه توفیقی در این امر حاصل نشده است.

3. یکی از شرکتهای فناوری اطلاعات کشور در سالهای اخیر اقدام به وارد نمودن دانش و تکنولوژی نوین دنیا در قالب سیستمی یکپارچه و حاوی اطلاعات روز دنیا نمود تا دانش ، به روشها و فرآیندهای بیمه گری نوین را وارد کشور کند که البته تحریمهای ظالمانه نیز مزید بر علت بود و از ورود این دانش در سالهای قبل جلوگیری می نمود.

سیستم مذکور پس از ورود به کشور توسط مهندسین ایرانی بازمهندسی و بومی سازی شد و هم اکنون محصولی ایرانی که علاوه بر دارا بودن دانش روز دنیا در صنعت بیمه تمامی مختصات بیمه کشور را در اختیار دارد ، آماده عرضه به شرکتهای بیمه گر می باشد.

4. در تولید این سیستم هیچگونه انتقال اطلاعات و ارتباط اطلاعاتی با خارج از کشور وجود ندارد و دسترسی به اطلاعات صرفا توسط شرکتهای داخلی امکان پذیر می باشد و این راهی است که بسیاری از سازمانهای بزرگ با دقت و ایجاد شرایط امنیتی قبلا پیموده اند.

5. متاسفانه برخی افراد که عمدتا کاسبان تحریم محسوب می شوند ناآگاهانه یا مغرضانه موضوع را در حد خرید یک نرم افزار تقلیل داده اند تا این پروژه مهم را به دلایل زیر از مسیر خدمت رسانی به کشور محروم نمایند :

- فاسدانی که از حجم بالای تخلفات و تقلبات در صنعت بیمه منتفع می گردند

- کاسبان تحریم که با ارائه دلایل واهی و انتصاب خود به برخی نهادها یا مراکز معتبر سعی در کسب و تعریف پروژه های بلند مدت ، پرهزینه و البته به دلیل ناآگاهی به دانش بیمه ای ، کسب منفعت می نمایند.

- ناآگاهان که سالهاست از انتقال دانش به کشور جلوگیری می نمایند

بنابراین همانطور که مشخص است انتقال دانش و تکنولوژی به کشور و بومی سازی آن یکی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و مطابق با منویات نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد و همه دلسوزان کشور از آن حمایت می نمایند.

والعاقبه للمتقین

نظرات بینندگان