arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵

بشار اسد: آمریکا به جنگ با داعش تمایل ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که به نظر او حمله اخیر نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به نیروهای سوریه عمدی بوده است. آقای اسد در مصاحبه ای که در دمشق صورت گرفت، مقامهای آمریکایی را به «دروغگویی» متهم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز؛ بشار اسد درباره امکان پذیر بودن همکاری آمریکا و روسیه در عملیات مشترک علیه شبه نظامیان گفت: «به نظر من این همکاری ممکن است، اما در واقعیت این اتفاق رخ نخواهد داد. چون که آمریکا تمایلی به جنگ علیه جبهه النصرت یا حتی داعش ندارد.

برای این که به نظر آنها این برگ برنده ای است که می توان از آن برای تامین منافع دیگر آنها هم استفاده کرد. اگر آنها به النصرت یا داعش حمله کنند، یک برگ برنده بسیار مهم را در ارتباط با جنگ در سوریه از دست می دهند. به نظر من آمریکا آماده نیست که در جنگ علیه تروریسم به روسیه بپیوندد.»

خبرنگار خبرگزاری آسوشیتد پرس از بشار اسد پرسید: «آمریکا گفته است که حمله ائتلاف به نیروهای سوریه ای یک "اتفاق ناخواسته” بود. آیا شما این توضیح را می پذیرید؟»

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ گفت: «نه. به نظر من این چنین نیست. چون که فقط یک هواپیما این حادثه را رقم نزد. چهار هواپیما مواضع نیروهای دولتی سوریه را به مدت یک ساعت یا کمی بیشتر، هدف حمله خود قرار دادند. شما یک اشتباه را به مدت یک ساعت مرتکب نمی شوید. این اولین دلیل من است. دومین دلیل من این است که آنها فقط یک ساختمان را در یک منطقه هدف قرار ندادند. آنها به منطقه گسترده ای حمله کردند که شامل چندین تپه می شود. هیچ تروریستی در نزدیکی این منطقه نبود. در عین حال، بلافاصله پس از حمله نیروهای آمریکایی، نیروهای داعش هم حمله خود را آغاز کردند.»

نظرات بینندگان