arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵

پرواز بمب افکن‌های روسیه در نزدیکی حریم هوایی انگلیس و واکنش لندن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، دو جنگنده تایفون را از پایگاه هوایی خود در اسکاتلند برای رهگیری دو بمب افکن روسی در حال پرواز در نزدیکی حریم هوایی این کشور به پرواز درآورده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه تلگراف، بمب افکن‌های روسی در مسیر نروژ به پرواز در آمده و از غرب جزایر اسکاتلند عبور کردند و تا حدودی به حریم هوایی انگلیس نزدیک شدند.

یک سخنگوی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس اعلام کرد: در واکنش سریع به این اقدام روسیه، دو جنگنده به پرواز در آمده و این دو بمب افکن روسی را تا زمانیکه در نزدیکی حریم هوایی انگلیس بودند، تحت نظر گرفتند.

وی ادامه داد: هیچ گونه نشانه‌ای مبنی بر ورود این دو بمب افکن به داخل حریم هوایی انگلیس وجود ندارد. جنگنده‌های انگلیس برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به پرواز در آمدند.

در گذشته نیز حوادث مشابهی از این قبیل میان روسیه و انگلیس اتفاق افتاده است.

در همین راستا در دسامبر سال گذشته مقامات ارتش انگلیس مذاکراتی را با همتایان روسی خود در مسکو درباره اینگونه حوادث در نزدیکی حریم هوایی انگلیس برگزار کردند.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: این مذاکرات با هدف یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از هر گونه محاسبات اشتباه و تنش میان جنگنده‌های دو کشور انجام گرفته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان