arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵

انتقاد از برگزاری مراسم لهو و لعب از تریبون نماز جمعه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: کنسرت‌ها سوغات غرب است و هدف آن دین‌زدایی، کم‌رنگ کردن معنویت در جامعه و ترویج فساد و لهو و لعب از سوی دشمن است.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به آیه 91 سوره توبه اظهار داشت: کسانی که از تکلیف‌های دینی، وظایف اجتماعی و سیاسی سرباز می‌زنند، از سوی خداوند سرزنش می‌شوند.

وی با اشاره به دغدغه‌های اهل تقوا افزود: اهل تقوا می‌کوشد غیرت دینی خود را افزایش دهد و دغدغه دارد که مبادا در برابر منکر بی‌تفاوت باشد.

نکونام با اشاره به هفته دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس، فوران ارزش‌های انسانی و دینی بود که از جای جای کشور کمالات انسانی بروز کرد. ایثار، سخاوت، شجاعت و ترک دنیا، استقبال از شهادت، جهاد، استکبارستیزی، غیرت دینی و ملی و خداباوری از ویژگی‌های بارز این دوران بود.

وی با بیان اینکه وحدت، آفرینش اقتدار از دورن و به‌نمایش گذاشتن نمونه مدیریت جهادی، از دیگر ویژگی‌های این دوران بود، گفت: جنگ 8 ساله از سوی صدام، به نیابت از آمریکا آغاز شد و هدفش نابودی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: امروز جنگ دیگری با عنوان تکفیری‌ها با همان اهداف علیه ویژگی‌های انقلاب اسلامی آغاز شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی هنوز انقلاب فراگیر نشده بود و مردم مورد هدف قرار گرفته بودند، اما امروز آثار انقلاب مورد هدف قرار گرفته است، ادامه داد: امروز آل‌سعود به نیابت از آمریکا در عراق، سوریه، یمن و افغانستان با شما می‌جنگد، در زمان جنگ تحمیلی فوران ارزش‌ها شما را پیروز کرد و امروز نیز همین فوران ارزش‌ها تکفیری‌ها و آل‌سعود را به خاک سیاه می‌کشاند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری مراسمات لهو و لعب در کشور و عده‌ای که به برگزاری این مراسمات اصرار دارند، خاطرنشان کرد: در قطعیت منکر بودن این مجالس تردیدی وجود ندارد آنچه که در این مراسمات می‌گذرد مصداق کامل لهو است.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: در رابطه با اصل موسیقی اصلا حرفی وجود ندارد مشکل ما با موسیقی لهو و مجالسی است که با این عنوان شکل می‌گیرد که مصداق منکر است، کنسرت‌ها سوغات غرب است و هدف آن دین‌زدایی، کم‌رنگ کردن معنویت در جامعه و ترویج فساد و لهو و لعب از سوی دشمن است.

وی با طرح این سئوال که آیا حکومت اسلامی مجاز به ترویج فساد است؟ افزود: اگر حکومت اسلامی مروج فساد باشد چه تفاوتی با حکومت طاغوت دارد، فلسفه حکومت اسلامی، ترویج دین اسلام است که مبارزه با این منکر هزینه دارد.

نکونام گفت: حتی رئیس‌جمهور که از کنسرت‌ها دفاع می‌کند قطعا این نوع کنسرت‌ها را نمی‌پسندد؛ مگر می‌شود کسی که مؤمن باشد از مصداق لهو و لعب دفاع کند؟ آمریکا از هر طرف در تلاش است تا به ایران نفوذ کرده و ایران را ناامن کند که نصرت پروردگار و پیوند مردم با ولایت فقیه مانع شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان