arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

شریف‌زاده: این نقل‌قول‌ها در ذهن احمدی‌نژاد اثر نمی‌گذارد!/ سفرها ادامه دارد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهمن شریف‌زاده روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد در گفتگویی با فرهیختگان به بررسی درباره اتفاقات اخیر و مباحث مطرح شده پیرامون نهی رییس دولت سابق از کاندیداتوری پرداخته است.

بخش‌هایی از این گفتگو را بخوانید؛

اخبار اخیر مربوط به رد صلاحیت احمدی‌نژاد و نهی او از حضور در انتخابات را تایید می‌کنید؟
فکرم را مشغول این اخبار نقل‌شده نمی‌کنم. آنچه قابل توجه است باید از طریق دفتر ایشان مطرح شود. تا وقتی دفتر رسما در مورد این موضوع صحبت نکند اصلا صلاح نیست کسی به آن فکر کند. هرکس تکلیف خود را براساس حجت‌های روشن متوجه می‌شود تا وقتی حجت روشن و شفافی نباشد تکلیفی هم تشخیص داده نمی‌شود. نکته دوم در مورد این اخبار این است که احمدی‌نژاد اساسا عزم شرکت در انتخابات نداشته و ندارد.

اگر عزم انتخابات ندارد علت انتشار این اخبار که از کسانی همچون چهره‌های نزدیک به او مثل عباس امیری‌فر یا در یادداشت مهدی فضایلی بیان می‌شود، چیست؟
آنچه این اخبار نشانه رفته، مطالبه مردمی است. مردم از احمدی‌‌نژاد بارها خواسته‌اند که وارد عرصه انتخابات شود و او بارها گفته است که عزمی برای حضور ندارد. درنهایت این اخبار برای مردم تکلیف‌ساز نیست. مردم هم کماکان بر سر مطالبه خود هستند. اینها می‌خواهند مردم دیگر حضور احمدی‌نژاد را طلب نکنند.

تصمیم احمدی‌نژاد پس از مطالبات مردم برای حضور در عرصه انتخابات چیست؟
این نقل‌قول‌ها در ذهن احمدی‌نژاد اثری نمی‌گذارد. بحث سر این است که این حکایات و نقل قول‌ها یک توصیه به احمدی‌نژاد است یا توصیه‌ای غیرمستقیم به مردم؟ بارها تاکید شده است که درباره رهبر معظم انقلاب هیچ نقل قولی جز زمانی که از سوی دفتر ایشان منتشر شود قابل قبول نیست و اساسا نباید کلامی به ایشان منتسب شود. اصلا شایسته نیست به این اقوال اهمیت بدهید.

احمدی‌نژاد باز هم به سفرهای استانی خود ادامه خواهد داد؟
من سخنگوی احمدی‌نژاد نیستم که اخباری از آمد و شد ایشان بدهم، اما این را باید از دفتر ایشان بپرسید. ولی براساس شنیده‌ها سفرهای ایشان ادامه پیدا خواهد کرد.

به نظر شما نهی احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات محتمل است؟
شایسته نیست در مورد این اقوال فکر کنید. از طرفی هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد، همان‌طور که در 37 سال گذشته رخ نداده است.
نظرات بینندگان