arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید دربرخی مناطق کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امروز با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر وهمراهی آن با موج تراز میانی جو، برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر آسمان ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شدت بارش، در استان های گیلان و مازندران است، تصریح کرد: بعدازظهر امروز در استانهای زنجان، قزوین و به تدریج از امشب در استان های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، مرکزی، قم و اصفهان سرعت وزش باد افزایش یافته و حداکثر سرعت وزش باد در برخی ساعات به 30تا 45 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید همچنین روز یکشنبه بارندگی در شرق گیلان، مازندران، گلستان و بطور پراکنده در خراسان شمالی تداوم خواهد داشت و در برخی ساعات با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همراه خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: از امروز به‌تدریج در نوار شمالی کشور دمای هوا کاهش می یابد و این هوای خنک تا روز دوشنبه دراین مناطق ماندگار است و از امروز تا روز دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود؛ همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در استان های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدو برق و وزش باد دور از انتظار نمی باشد.

وی گفت: امروز و فردا به سبب وزش باد شدید در جنوب غرب کشور استان های خوزستان و ایلام و بوشهر در بعضی ساعات احتمال وقوع گردوخاک پیش بینی می‌شود و طی همین مدت آب های خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز یکشنبه کمی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداکثر دمای 30 و حداقل دمای 19 و روز دوشنبه صاف با وزش باد با حداکثر دمای 31 و حداقل دمای 20 درجه سانتی گراد خواهد بود.
نظرات بینندگان