arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

جنجال حضور هیات کویتی در سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل

حضور هیات کویت در سالن برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل به هنگام ایراد سخنان بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با واکنش منفی رسانه های گروهی و شهروندان کویتی در فضای مجازی مواجه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضور هیات کویت در سالن برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل به هنگام ایراد سخنان بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با واکنش منفی رسانه های گروهی و شهروندان کویتی در فضای مجازی مواجه شده است.

به گزارش ایرنا این نخستین بار است که هیات اعزامی کویت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد زمان سخنرانی نخست وزیر اسراییل در سالن اجتماعات حضور داشته است.
 
به نوشته روزنامه الرای حضور هیات کویتی در زمان ایراد سخنان نتانیاهو واکنش ها و بازتاب گسترده ای در رسانه های گروهی جهان داشته و بسیاری از کارشناسان از این امر شگفت زده شده اند.
 
کارشناسان معتقدند حضور هیات کویتی در سخنرانی نتانیاهو نشان دهنده آن است که کشورهای محور عربی طرفدار غرب به دنبال نزدیکی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس هستند واین اقدام یک رخداد بی سابقه توصیف شده است.
 
روزنامه الرای کویت همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی می نویسد: 'حضور هیات کویتی در سالن محل اجتماعات به هنگام ایراد سخنان نتانیاهو به نوعی انتقال پیام صلح است و امروزه علاوه بر مصر و اردن، بسیاری از کشورهای عربی اسرائیل را دشمن خود نمی دانند.'
 
حضور هیات کویتی در سخنرانی نتانیاهو واکنش هایی انتقادی را نیز در پارلمان این کشور به دنبال داشت و یوسف زلزله، از نمایندگان شیعه پارلمان کویت سوالی را از شیخ صباح الخالد الصباح، وزیر خارجه این کشور بابت گوش فرا دادن هیات کویتی به سخنان نتانیاهو مطرح کرده است.
 
این در حالی است که دولت کویت همواره بر مواضع خود در حمایت از ملت فلسطین و لزوم پایان سیاست اشغالگری اسرائیل تاکید کرده است.
 
یک دیپلمات اسرائیلی در این زمینه گفته است تل آویو منافع مشترکی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد .
 
کویت تاکنون به عنوان یکی از کشورهای دارای مواضع سرسختانه نسبت به رژیم صهیونیستی در منطقه شناخته شده است و به عنوان مثال توقف ارائه خدمات شرکت هواپیمایی کویت به اتباع رژیم صهیونیستی موجب توقف پروازهای این شرکت به نیویورک شد.
 
کویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز سعی می کند که به صورت مستمر سیاست های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری را محکوم نماید اما این تحول علامت های سؤالات بسیاری را در مورد آینده مواضع کویت در قبال اسرائیل ایجاد کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان