arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

اختلاف تورمی ۰.۵ درصد شد/تحصیل در صدر

بانک مرکزی در روزی که مرکز آمار از ادامه روند نزولی تورم خبرداده و نرخ تورم ۱۲ ماهه را ۸.۳ درصد اعلام کرده بود در گزارش خود بر روند کاهشی تاکید داشته است، اکنون اختلاف نرخ تورم اعلامی از سوی این دو مرجع اعلام آمارهای اقتصادی به ۰.۵ درصد می‌رسد در حالی که در سال‌های اخیر حتی تا ۲ درصد نیز تفاوت داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک مرکزی تورم شهریورماه را با اختلاف ۰.۵ درصدی از مرکز آمار ۸.۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، بانک مرکزی در روزی که مرکز آمار از ادامه روند نزولی تورم خبرداده و نرخ تورم ۱۲ ماهه را ۸.۳ درصد اعلام کرده بود در گزارش خود بر روند کاهشی تاکید داشته است، اکنون اختلاف نرخ تورم اعلامی از سوی این دو مرجع اعلام آمارهای اقتصادی به ۰.۵ درصد می‌رسد در حالی که در سال‌های اخیر حتی تا ۲ درصد نیز تفاوت داشته است.

آن‌طور که تغییرات شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در مناطق شهری نشان می‌دهد این شاخص در شهریور ماه به ۲۴۷.۱ رسیده که بیانگر تورم ماهانه ۰.۷ درصدی است. این در حالی است که مرکز آمار تورم شهریور را ۰.۲ درصد گزارش کرده بود.

از سوی دیگر تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص نسبت به ماه مشابه سال گذشته) ۹.۵ درصد اعلام شده و با نرخ مرکز آمار حدود ۲.۸ درصد اختلاف دارد و عدد بیشتری را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی در بین گروه های اصلی بالاترین میزان تورم مربوط به تحصیلات است که با ۲۱.۷ درصد در صدر ایستاده و کمترین آن به ارتباطات با ۱.۷ درصد اختصاص دارد. ولی در مجموع تورم نقطه به نقطه در کالاها به ۷.۷ و در خدمات به ۱۱.۹ درصد رسیده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان