arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

دی میستورا: استعفا نمی دهم/ راهکار حل بحران سوریه نظامی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده سازمان ملل ضمن تاکید بر عدم استعفایش، راهکار نظامی را برای حل بحران سوریه مناسب ندانست. استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد: توافق آمریکا و روسیه درباره سوریه وارد مرحله خطرناکی شده است. تعداد کشته شدگان در حومه حلب از زمان پایان مدت آتش بس به 213 نفر رسیده است. آتش بس 12 سپتامبر به کاهش خشونتها در سوریه انحامید اما اوضاع پس از هدف قرار گرفتن کاروان کمک رسانی در نزدیکی اورم الکبری در نزدیکی حلب بحرانی شد.

به گزارش انتخاب»، وی در سخنانی در نشست ویژه شورای امنیت درباره حلب گفت: نشست اخیر گروه حامی سوریه به نتایج دلخواه نرسیده است. حدود ۲۷۰  هزار نفر در حلب تحت محاصره به سر می برند. معارضان سوری از موشک برای کشتن غیرنظامیان استفاده می کنند. بیش از نیمی از افراد مسلح در شرق حلب به جبهه فتح الشام وابسته هستند. محاصرره جاده کاستیلو به توقف کمک های غذایی به حلب منجر شد.

دی میستورا بدون اینکه به اوضاع محاصره شدگان در دیگر مناطق  اشاره ای کند، بیان کرد: حوادث شرق حلب دردناک و برای سوری ها شوک آور است. کاروان کمک های بشردوستانه در حومه حلب در معرض حمله وحشتناک قرار گرفت. در حلب جنایات جنگی رخ می دهد.

وی تاکید کرد: در حلب شاهد تشدید درگیری ها هستیم و اوضاع بحرانی است. اوضاع انسانی در حلب به سبب ادامه محاصره و تشدید درگیری ها به شرایط سختی رسیده است.

دی میستورا خواستار آتش بس ۴۸ ساعته برای کمک رسانی به شرق حلب شد.

نماینده سازمان ملل اعلام کرد: هیچ طرفی مسئولیت حمله به کاروان انسان دوستانه را برعهده نگرفته است.

وی از همه خواست که زیر ساختها را هدف قرار ندهند.

دی میستورا اعلام کرد: ما نمی پذیریم که آتش بس زیر آوار حلب دفن شود.

وی ضمن مخالفت با هرگونه استعفا افزود: استعفای من نمایانگر این خواهد بود که جامعه بین الملل از مسئولیت خود در برابر سوری ها شانه خالی کرده است و سازمان ملل هرگز سوری ها را رها نمی کند و شما از سوری ها و حمایت از آنها دست برندارید.

نماینده سازمان ملل تاکید کرد: اینکه طرفی بتواند در سوریه پیروزی به دست آورد محال است. این ملت سوریه است که هر روز بازنده تر از روز قبل می شود. پیروزی نظامی در سوریه به ویژه حلب ناممکن است و بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر این موضوع تاکید دارند. سوری ها خواستار آتش بس و در پیش گرفتن راهکار های مطمئن و قابل اعتماد هستند. همه طرفها در قبال آتش بس در سوریه مسئوول هستند.

وی از شورای امنیت خواست که نقشه راهی برای حل بحران سوریه پیدا کند.

نظرات بینندگان