arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

سرکرده بوکوحرام: هنوز بدترین روزها را ندیده اید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«ابوبکر شکائو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام در یک فیلم ویدئویی به مقام های نیجریه هشدار داد که هنوز بدترین روزها را به چشم ندیده اند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری اسکای نیوز، وی در این فیلم همچنین ادعای نیروی هوایی نیجریه مبنی بر زخمی شدن در جریان یک حمله هوایی را رد کرد و گفت: تا زمانی که موعدم فرا نرسیده است، کشته نخواهم شد.
 
وی در عین حال ضمن به سخره گرفتن والدین دختران دانش آموز ربوده شده نیجریه ای، یادآور شد که فرزندان آنها تنها زمانی آزاد می شوند که دولت نیجریه آنها را با مقام های بازداشتی بوکوحرام مبادله کند.
 
مجموعا 276 دانش آموز دختر مدرسه ای در روستای چیبوک نیجریه آوریل 2014 در حمله بوکوحرام ربوده شدند و 218 نفر از آنها همچنان ناپدید هستند.
 
در همین حال، سانی عثمان سخنگوی ارتش نیجریه فیلم ویدئویی پخش شده از سرکرده بوکوحرام را غیر قابل اطمینان خواند و گفت که این فیلم، مدرک دیگری از پایان عمر وی را ارائه می دهد.
 
تنها چند روز پس از آنکه گروه تروریستی داعش اعلام کرد ابومصعب البرناوی به عنوان سرکرده جدید بوکوحرام تعیین شده است، نیروی هوایی نیجریه از زخمی شدن شکائو خبر داد.
 
شکائو پس از کشته شدن محمد یوسف موسس بوکوحرام در سال 2009 در حمله نیروهای امنیتی نیجریه، به عنوان سرکرده این گروه تروریستی معرفی شد.
 
بوکوحرام در طول هفت سال شورش و حمله در نیجریه و کشورهای همسایه آن، حدود 15 هزار نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از 2میلیون تن را بی خانمان کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان