arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

انفجار مقابل مسجدی در آلمان

در پی انفجارها کسی آسیبی ندید اما خسارت کمی به اموال عمومی وارد شد. پلیس آلمان اخباری مبنی بر وقوع 2 انفجار که یکی در برابر مسجدی رخ داد را تائید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی انفجارها کسی آسیبی ندید اما خسارت کمی به اموال عمومی وارد شد.
پلیس آلمان اخباری مبنی بر وقوع 2 انفجار که یکی در برابر مسجدی رخ داد را تائید کرد.

به گزارش  فارس، پلیس درسدن از 2 انفجار که یکی در برابر مسجدی و  دیگری نیز در مقابل ساختمان کنگره‌ای بین‌المللی رخ دادند، خبر داد.

بنابر اعلام روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل»، پلیس درسدن امروز صبح با اعلام این خبر افزود: «تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه چه انگیزه‌ای در پس چنین اقدامی است، در دست نیست و امکان دارد بیگانه‌ستیزی عامل آن باشند.»

 در پی انفجارها کسی آسیبی ندید اما خسارت کمی به اموال عمومی وارد شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که شب گذشته حوالی ساعت 10 به وقت محلی نخستین انفجار گزارش شد و نیروهای پلیس بمبی دست‌ساز را در برابر مسجدی در یکی از خیابان‌های شهر درسدن کشف کردند. پیشنماز مسجد، همسر و پسرانش این بمب را پیدا کردند. که به کسی آسیب نرسید. در پی این انفجار به در مسجد آسیب رسیده است.

حدود ساعت 10 و 20 دقیقه دومین انفجار گزارش شد. اینبار انفجار در برابر ساختمانی مربوط به کنگره‌ای بین‌المللی رخ داده بود که به تخریب جزئی و تخلیه بخشی از هتلی که آن حوالی قرار داشت منتهی شد.

«هورست کرتزشمار» رئیس  پلیس درسدن گفت که این انفجارها به هم ارتباط دارند و امکان وجود انگیزه‌های مربوط به بیگانه‌ستیزی در دست بررسی است.

این انفجارها در شرایطی در آلمان رخ می‌دهند که قرار است در روزهای آینده در فاصله روزهای اول تا سوم اکتبر (10 تا 12 مهرماه) جشن های اتحاد آلمان در درسدن برگزار شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان