arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

سخنگوی پلیس: ترخیص خودروهای توقیفی از فردا به مدت 10 روز/ پراید 71 درصد خودروهای سرقتی

از 215 هزار پرونده ‌ای که به مراکز مددکاری ناجا ارجاع شده است، 72 درصد منجر به صلح و سازش شده است‌.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود از آغاز هفته ناجا با شعار «همه با هم برای امنیت و آرامش» و ترخیص خودروها و موتورهای توقیفی فاقد حکم قضایی در این هفته خبر داد.

به گزارش انتخاب، سردار سعید منتظرالمهدی در این نشست خبری که در آستانه هفته ناجا برگزار شد، ضمن تشریح گزارشی اجمالی از عملکرد پلیس‌ها و یگان‌های ناجا، برنامه‌های این نیرو در هفته ناجا را نیز اعلام کرد و گفت: هفته ناجا از روز جمعه 9 مهر ماه آغاز می‌شود.

وی هفته ناجا را فرصتی برای برقراری ارتباط با شهروندان و افزایش سرمایه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: هرساله شعاری برای هفته ناجا انتخاب می‌شود که این شعار نه برای یک هفته که برنامه یک سال ناجا است.

سردار منتظرالمهدی  شعار امسال هفته ناجا را «همه با هم برای امنیت و آرامش» اعلام کرد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: پلیس با استفاده از تمام امکانات موجود و سرمایه‌های اجتماعی تلاش می‌کند تا نظم و امنیت پایدار را در جامعه ایجاد کند و امنیت پایدار زمانی محقق می‌شود که تمام  بخش ‌های وظیفه خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هفته ناجا از جمعه، نهم مهرماه آغاز خواهد شد، گفت: سخنرانان پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته فرماندهان انتظامی هستند و در تهران نیز سردار اشتری فرمانده ناجا سخنرانی خواهند کرد.

منتظرالمهدی اضافه کرد: در روز شنبه برنامه‌های هفته ناجا با صبحگاه مشترک آغاز خواهد شد.

سخنگوی ناجا سپس به تشریح برنامه‌های هفته ناجا در طول هفته پرداخت.

ترخیص خودروها و موتورهای توقیفی در هفته ناجا

وی از کاهش سه درصدی جانباختگان حوادث رانندگی علیرغم افزایش 33 درصدی شماره‌گذاری خودروها در شش ماه امسال خبر داد و گفت: در شش ماهه امسال 948 هزار و 925 وسیله نقلیه جدید شماره‌گذاری شده‌اند و مجموع خودروها به 28 میلیون 935 هزار و 177 وسیله نقلیه رسید که سهم موتور سیکلت‌های بیش از 10 میلیون و 850 هزار دستگاه است.

سردار منتظرالمهدی افزود: در شش ماهه امسال 189 نفر نسبت به مدت پارسال کمتر کشته شده ‌اند.

وی تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده را بیشتر علل تصادفات اعلام کرد و از کسب رتبه سوم از سوی پلیس راهور در کنفرانس بین المللی سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوال ایسنا درباره تسهیلات پیش‌بینی شده به مناسبت هفته ناجا گفت: با موافقت فرمانده ناجا افرادی که خودروی یا موتورسیکلتشان توقیف شده است به مدت 10 روز فرصت دارند با مراجعه به پارکینگ‌ها وسیله خود را ترخیص کنند، البته وسایل دارای حکم قضایی شامل این طرح نمی‌شوند.

پراید 71 درصد خودروهای سرقتی

وی  از کاهش 10 درصدی قتل در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: سرقت از بانک نیز کاهشی 20 درصدی داشته است که این امر حاکی از همکاری خوب پلیس پیشگیری و... با بانک هاست. که البته بانک های خصوصی همکاری بهتری با پلیس داشته‌اند.

سخنگوی ناجا از افزایش 2 درصدی سرقت خودرو در شش ماهه امسال خبر داد و افزود: خودروی پراید 71 درصد از کل سرقت‌های خودرو را به خود اختصاص داده است.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه 61 درصد از سرقت‌ها را سرقت‌های خرد شامل می‌شود، گفت: 39 درصد از سرقت‌ها هم سرقت‌های مهم است که بخش عمده‌ای از آن سرقت از منازل بوده است‌.

وی از افزایش 12 درصدی کیف‌قاپی خبر داد و در عین حال گفت: نزاع و درگیری نیز طی این مدت کاهش 24 درصدی داشته است.

سخنگوی ناجا با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:  کشفیات کالا و ارز قاچاق افزایشی 34 درصدی داشته است و پلیس نیز تمرکز بالایی داشته است.

افزایش 48 درصدی جرائم اینترنتی

به گزارش ایسنا، سردار منتظرالمهدی در ادامه به اقدامات انجام شده از سوی پلیس فتا اشاره کرد و گفت : در شش ماهه امسال شاهد افزایش 48 درصدی جرائم بوده ایم که بیش از 81 درصد آن مربوط به جرائم مالی بود. ما حدود 46 میلیون کاربر اینترنت داریم که 29 میلیون آن را جوانان شامل می‌شوند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه برابر آمارها هر سه ساعت یک نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می‌دهد، گفت: امسال افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر را داشتیم که در این بین کشف مرفین افزایش 124 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه پرونده های قضایی کاهشی 8 درصدی داشته است، ادامه داد: از 215 هزار پرونده ‌ای که به مراکز مددکاری ناجا ارجاع شده است، 72 درصد منجر به صلح و سازش شده است‌.

احتمال اضافه شدن مرز «سومار» برای مسافران اربعین

سردار منتظرالمهدی درباره تمهیدات ناجا برای راهپیمایی اربعین گفت: آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد و هماهنگی‌های خوبی هم در این زمینه انجام شده است. در حال حاضر سه مرز شلمچه، مهران و چزابه برای تردد زائران پیش بینی شده اما احتمال اضافه شدن مرز سومار نیز وجود دارد که این موضوع در حال بررسی است‌.

سخنگوی ناجا درباره مدت زمان صدور گذرنامه برای زائران نیز گفت تلاش ما این است که حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت گذر نامه زائران به آنان تحویل داده شود.

 سخنگوی ناجا درباره اختلاف میان نیروی انتظامی و کانون سردفتران درخصوص نقل و انتقال خودرو اظهار کرد در این زمینه مدتی قبل برخی از مسئولان کانون سردفتران به ناجا آمده و تصمیم بر این شد تا زمانی پیگیری قانونی موضوع بحث رسانه ای نشود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان