arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

مشاور اسد: عذرخواهی غیررسمی آمریکا پذیرفتنی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"بثینه شعبان" به شبکه المیادین گفت: عذرخواهی آمریکا از سوریه، از طریق کانال های غیررسمی صورت گرفته است، و این عذرخواهی پذیرفتنی نیست".

شعبان تاکید کرد: "درصورتیکه اختلافات درباره توافق روسیه و آمریکا درخصوص سوریه درکنگره حل و فصل نشود، این توافق قابل اجرا نیست".

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه افزود: " آنچه درباره توافق آمریکا و روسیه درخصوص سوریه اعلام شده است، شامل اسناد پنج گانه ای که درحال حاضر درباره آن صحبت می شود، نیست".

وی اظهار داشت:" روسیه قبل از موافقت مسئولان روسی درباره هیچ جزئیاتی درباره سوریه توافق نمی کند".

شعبان با بیان اینکه جنگنده های سوریه مواضع تروریستها را هرجا که باشد هدف قرار می دهند، افزود:" دمشق با طرح دولت آمریکا مبنی بر اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه مخالف است".

وی اظهار داشت: سوریه و هم پیمانش روسیه، به آتش بس پایبند بوده اند، این درحالیست که گروه های مسلح به آن پایبند نبوده اند و افزون براین، جنگنده های آمریکا مواضع ارتش سوریه در دیرالزور را هدف قرار داده اند".

شعبان خاطرنشان کرد: " واشینگتن حتی اگر به توافقی که با روسیه امضا کرده است پایبند نباشد، احساس ناراحتی نمی کند".

مشاور رئیس جمهور سوریه همچنین گزارش های منتشر شده درباره هماهنگی از قبل صورت گرفته میان روسیه و ترکیه و ایران قبل از ورود نیروهای ترکیه به سوریه را تکذیب کرد و گفت: این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بود که جنگ علیه سوریه را آغاز کرد .

وی افزود: " ترکیه همچنان زمینه ورود عناصر تروریست به سوریه را از طریق مرزهایش از قطر و عربستان تسهیل می کند".

شعبان بعید دانست که عربستان و قطر موضع خود را درحمایت از تروریست ها و تسهیل ورود عناصر مسلح به خاک سوریه از طریق ترکیه تغییر دهند.

وی درباره اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: مشغول بودن سوریه به جنگ بدان معنا نیست که این کشور اقدامات اسرائیل را فراموش کرده و آن ها را برای آینده ثبت نمی کند.

شعبان درباره روابط مصر و سوریه اظهار داشت: " دمشق اوضاع مصر را درک می کند و روابط سوریه با مصر حتی در دوره محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور نیز قطع نشد، و ما آماده ایم که روابط خوب با دولت مصر داشته باشیم".

وی همچنین درواکنش به ترور " ناهض حتر" فعال اردنی تأکید کرد که ترور حتر بخشی از اقداماتی است که در راستای خفه کردن برخی صداها در منطقه صورت می گیرد، که ناشی از موفق نبودن سیاست خرید وجدان بوده است.

نظرات بینندگان