arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

موافقت پارلمان سوئیس با طرح ممنوعیت روبنده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پارلمان سوئیس امروز در یک رای گیری با طرح ممنوعیت روبنده در این کشور موافقت کرد.

حالا باید در سوئیس به درخواست اکثریت البته ضعیف پارلمان، ممنوعیت روبنده در سراسر این کشور اجرایی شود. امروز ( سه شنبه) در مجلس نمایندگان سوئیس  به این طرح ابتکاری و مورد حمایت حزب ملی محافظه کار سوئیس (SVP)  ، 88 نماینده شورای ملی رای موافق، 87 نماینده رای مخالف و 10 نفر نیز رای ممتنع دادند.

حالا باید مجلس سنای سوئیس این مصوبه را تایید کند. البته بعید به نظر می رسد که مجلس سنای سوئیس با طرح ممنوعیت روبنده موافقت کند.

با این حال در حال حاضر امضاهایی در حمایت از این طرح ابتکاری با عنوان بله به ممنوعیت حجاب روبنده جمع آوری می شود. بانیان این طرح ابتکاری نزدیک به حزب ملی محافظه کار سوئیس تا 15 سپتامبر 2017 زمان دارند تا حدود 100 هزار امضای ضروری برای این منظور را جمع آوری کنند. بر اساس نظر سنجی ها امروز تا به حال حدود 60 درصد از واجدین شرایط در سوئیس به این طرح رای مثبت داده اند.

در آلمان نیز بحث هایی درباره ممنوعیت حجاب کامل صورت به وجود آمده است. اخیرا وزرای داخلی ایالات آلمان از احزاب متحد مسیحی خواستار ممنوعیت حجاب کامل چهره به ویژه در بخش های خدمات عمومی، مدارس، کودکستان ها و دانشگاه ها شده اند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: روبنده ، پارلمان ، حجاب
نظرات بینندگان