arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه فرانسه: سیاست های اشتباه فرانسه موجب بروز بحران فعلی سوریه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه گفت: همگان آگاهند فرانسه خود یکی از کشورهایی است که با اتخاذ سیاست‌های اشتباه، موجب بروز بحران و پیچیده‌تر شدن اوضاع نگران‌کننده و وخیم فعلی در سوریه شده است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در نشست اخیر شورای امنیت در خصوص سوریه و نیز در مصاحبه با روزنامه لیبراسیون اظهار داشت: متاسفانه اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه به رغم آگاهی که باید از تحولات منطقه و جهان داشته باشند، غیر واقع بینانه و دور از انتظار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: نفوذ معنوی ایران در کشورهای منطقه در جهت مبارزه با تروریست‌های جانی و پلیدی بکار می‌رود که برخی کشورهای غربی به‌ویژه فرانسه با جنایات آنها از نزدیک آشنایند.

قاسمی افزود: آنان باید تاکنون به این درک و فهم ابتدایی رسیده باشند که نباید از ایران بخواهند این نفوذ را علیه مبارزان خط مقدم مقابله با تروریسم در جهان بکار گیرد.

او توصیه کرد: ضروری است وزیر امور خارجه فرانسه قبل از بروز هرگونه احساس و بیان برخی سخنان ناروا، قدری به مطالعه تاریخ تحولات چند دهه اخیر منطقه، به‌ویژه نقش برخی دولتمردان وقت حاکم بر پاریس در حمایت از جنایتکارانی چون صدام و تسلیح رژیم متجاوز او در جنگ تحمیلی علیه ایران و اشغال کویت بپردازد.

قاسمی گفت: این جنگ ها و آتش‌افروزی‌ها بی‌شک تصویر روشنی از جنایتکاران جنگی و بانیان و حامیان امروزی تروریست‌ها و خشونت‌طلبان منطقه و جهان به‌دست خواهد داد.
 
نظرات بینندگان