arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵

مجید انصاری: کسانی که دنبال به زانو درآوردن ایران بودند امروز دست نیاز به سمت ما دراز کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون امور حقوقی رئیس جمهوری گفت: کسانی که روزی به دنبال به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی بودند، امروز علی رغم میل باطنی‌شان ناگزیر به کمک گرفتن از جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز چهارشنبه در ادامه سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین با حضور در شهرستان آبیک و در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تشکر از میهمان نوازی شایسته و استقبال پرشور مردم قزوین از رئیس جمهوری، گفت: این استقبال نمایش شکوه پیوند مردم و نظام جمهوری اسلامی و باعث ناامیدی دشمنانی است که می خواهند بین مردم و حاکمیت در ایران شکاف و دو دستگی باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: اگر بخواهیم تاریخ جمهوری اسلامی را از آغازین روز نهضت اسلامی تا امروز در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم هر روز این انقلاب و نظام نمایشی از تحقق این وعده الهی است که اگر شما خدا را یاری کنید خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد، چرا که هر یک از توطئه ها و بدخواهی های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کافی بود تا قدرت های بسیار بزرگتر از ایران را نیز از پا در آورد، اما امروز به لطف خدا و با حمایت مردم و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری، این نظام سرافرازتر از همیشه به راه خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: کسانی که روزی به دنبال به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی بودند، امروز علی رغم میل باطنی شان ناگزیر به کمک گرفتن از جمهوری اسلامی برای مقابله با تروریسم هستند. اگر امروز فرانسه، آلمان، انگلیس و حتی آمریکا در داخل خاک خود از تروریسم هراس دارند و طوفان تروریسم کشورهای منطقه را در می نوردد، اما ایران کانون امنیت برای ایرانیان و پیام آور امنیت برای منطقه و جهان است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: نماینده ملت سرافراز ایران، امروز با افتخار در مجمع عمومی سازمن ملل، پیام صلح این نظام را ترویج می کند و ملتی که خود از بزرگترین قربانیان ترور در دنیا بود امروز ابراهیم وار و سرافراز از میان شعله های ترور و توطئه سر برآورده و جهان را دعوت به صلح می کند.

انصاری با بیان اینکه متأسفانه گاهی در رقابت های سیاسی عظمت ملت ایران که ناشی از اداره موفق کشور در عبور از اقیانوس توطئه و بحران بوده است، نادیده گرفته می شود، گفت: برخی گمان می کنند، اگر موفقیت ها تبیین شود، صرفاً تبلیغی برای دولت خواهد بود. این نگاهی کودکانه است چرا که اگر امروز، دنیا در برابر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آورده ناشی از پیوند مردم و ولایت است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری اضافه کرد: به عنوان عضوی از دولت، شهادت می دهم که این روزها به لحاظ اقتصادی یکی از دشوارترین دوران های جمهوری اسلامی بوده است و در حالی که کشورهایی مثل عربستان با چنان ثروت ها و درآمدهایی در برابر مشکلات مالی به زانو درآمده اند و تورم در کشورهایی مثل ونزوئلا به حدود 500 درصد رسیده است، اما در ایران در میانه همین سختی ها و مضایق مالی رشد منفی حدود 6.8 دهم درصدی تبدیل به رشد مثبت 5 درصد شده که این شبیه به یک معجزه است.

حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: امروز کشور حقیقتاً جهادی اداره می شود و با وجود همه مشکلات توانسته ایم وضعیت تولیدات کشاورزی را متحول کنیم، به شکلی که نیاز کشور به واردات حدود 4 میلیون تن در سال تبدیل به وضعیتی شده که امسال اندکی مازاد بر نیاز کشور نیز تولید داشته ایم و رکود تولید شکر در کشور با تولید 1.5 میلیون تن شکر شکسته شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور با حمایت دولت، تصریح کرد: امسال برای اولین بار پس از انقلاب تراز بازرگانی کشور، بدون در نظر گرفتن نفت مثبت شده و از سوی دیگر ترکیب واردات کشور نیز کاملاً تغییر کرده و بخش عمده واردات کشور به کالاهای واسطه ای و نه مصرفی اختصاص یافته است.

انصاری با اشاره به عزم جدی دولت برای مبارزه با قاچاق و فساد، خاطر نشان کرد: در 3 سال گذشته حجم قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به حدود 15 میلیارد دلار رسیده و در آینده ای نزدیک با تمهیدات نرم افزاری و سخت افزاری که دولت اندیشیده و سامانه واحد گمرکی که در آستانه آغاز بکار است به صورت ریشه ای به مبارزه با قاچاق کالا خواهیم پرداخت.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: برخی مخالفت ها و مقاومت ها در برابر سیاست های دولت از سوی کسانی است که از آشفتگی اقتصاد کشور و با بهانه تحریم سوء استفاده های میلیاردی می کردند و امروز جلوی این تخلفات گرفته شده است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه سیاستهای اقتصاد مقاومتی بلافاصله پس از ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری با اهتمام جدی دولت در مسیر اجرا قرار گرفت، ادامه داد: دولت در راستای این سیاستها هفت هزار و پانصد واحد تولیدی را که با مشکل مواجه بودند مورد شناسایی و حمایت قرار خواهد داد. همچنین در راستای ایجاد رونق بیشتر بدهی خود به بانکها و بدهی بانکها به بانک مرکزی را با وجود تنگناهای مالی شدید سبک کرده تا بانکها با توان بیشتری از صنعت و تولید حمایت کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی با افتخارآمیز توصیف کردن عملکرد دولت در عرصه عمرانی و زیربنایی اظهار داشت: امروز کشور در یک بستر هموار برای توسعه متوازن و شتابان قرار گرفته است و اگر رئیس محترم جمهوری برای سیاست خارجی و حل موانع بین المللی پیش روی پیشرفت کشور را در اولویت قرار دادند، برای این بود که اقتصاد کشور بدون برون نگری مورد تاکید در سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بدون فتح بازارهای بین المللی و منطقه ای نمی تواند آنچنان که باید قوی شود.

معاون امور حقوقی رئیس جمهوری اقدامات دولت در زمینه های سلامت و عدالت اجتماعی و روانسازی نظام مدیریت کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دولت مجموعه ای از اختیارات را برای واگذاری به استانداری ها شناسایی و مشخص کرده است و هر وزیر به عنوان معین و پشتیبان یک یا دو استان انتخاب خواهد شد تا بتوانیم حرکت نظام فرسوده دیوان سالار کشور را اصلاح کرده و بهبود بخشیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: به زودی منشور حقوق شهروندی منتشر خواهد شد و بلافاصله دستگاه های اجرایی کشور، اجرای آن را آغاز خواهند کرد.

انصاری در ادامه سخنان خود بحران آب را بحرانی واقعی و مهم توصیف کرد و اظهار داشت: دولت دو برنامه مهم برای حل مشکل کم آبی در دست اقدام دارد که یکی مهار آب های مرزی و ارتقاء بهره وری آب با استفاده از سیستم های پیشرفته است که بازیافت آب در این زمینه مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و برنامه دیگر هدایت استقرار جمعیت و صنایع به سمت سواحل جنوب کشور و بویژه سواحل مکران است تا انتقال آب از دریا برای این مناطق آسان تر باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهار داشت: تلاش دولت برای استقرار آرامش و توسعه و گسترش امید در جامعه برای این است که سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در محیط آرام و امن ممکن نیست، لذا برای پیشرفت و ایجاد اشتغال چاره ای جز توسعه روابط بین المللی و حفظ آرامش در داخل کشور نیست.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اختصاص بیش از 900 میلیارد تومان برای اجرای طرح های استان قزوین و آبادانی این استان، تصریح کرد: این رقم غیر از ارقام بزرگی است که با حمایت و پشتیبانی و مدیریت دولت از سوی نهادهای غیردولتی به توسعه و پیشرفت قزوین اختصاص خواهد یافت.
نظرات بینندگان