arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵

گالوپ:نوجوانان آمریکایی کلینتون را به ترامپ ترجیح می دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نظر سنجی تازه گالوپ نشان می دهد رای دهندگان آمریکایی در زمینه اقتصاد ترامپ و در حوزه آموزش و سیاست خارجی کلینتون را گزینه بهتری دانسته اند و نوجوانان این کشور کلینتون را در همه زمینه ها به رقیب او ترجیح می دهند.

موسسه گالوپ با انتشار نتایج یک نظر سنی که قبل از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون انجام داده نوشته است در خصوص 17 موضوع مختلف که در این نظر سنجی مورد سوال قرار گرفته کلینتون در مجموع حدود ده در صد نسبت به ترامپ برتری داشته است

گالوپ در این نظر سنجی از رای دهندگان رسمی آمریکا خواسته است تا بدون در نظر گرفتن این که کدام یک از این دو نامزد انتخاباتی مورد حمایت آن هاست نظرشان را در مورد کارایی های هر یک از نامزده در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ابراز کنند.

بر اساس این نظر سنجی هیلاری کلینتون در مجموع همه این زمینه ها بطور میانگین 19 در صد نسبت به رقیب جمهوریخواه خود محبوبیت و اعتبار بیشتری دارد و بخش عمده ای از این برتری را مدیون حمایت متولدین هزاره این کشور است.

موسسه مذکور به این نکته نیز اشاره کرده است که اختلاف نظر میان رای دهندگان آمریکایی در رابطه با حوزه های مختلف سیاست گذاری در این دوره از انتخابات آمریکا عمیق تر از دو دوره اخیر انتخابات این کشور در سال های 2008 و 2012 به نظر می رسد.

نکته دیگری که در گزارش مربوط به این نظر سنجی به آن اشاره شده است این که در حالی که 71 در صد از جمهوریخواهان از مواضع و سیاست های ترامپ حمایت کرده اند این حمایت در میان دمکرات های طرفدار کلینتون به 81 در صد رسیده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: گالوپ ، نظرسنجی ، رای
نظرات بینندگان