arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵

ایران هند و پاکستان را به خویشتنداری دعوت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، خویشتنداری هرچه بیشتر هند و پاکستان را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص تشدید تنش میان هند و پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران دو کشور دوست و همسایه خود را به خویشتنداری تمام و کمال و پرهیز از توسل به هرگونه راه های غیر مسالمت آمیز و حل و فصل مشکلات فی ما بین از طریق گفت‌وگوی مستقیم و میز مذاکره فرا خواند.

قاسمی در ادامه اظهار داشت : ما امیدواریم هر دو کشور برای یافتن راه حل‌های صلح آمیز و دیرپا در جست‌وجوی راهکارهایی منطقی و به دور از هرگونه احساسات مقطعی و روش های نظامی برآیند.

قاسمی همچنین در ادامه بیان داشت: فزونی تنش و استمرار بحران بین این دو کشور زمینه را برای گروه های افراطی و تروریستی و کشور های حامی آن ها در جهت گسترش ناامنی و بی ثبات نمودن هرچه بیشتر امنیت منطقه فراهم می سازد.

سخنگوی وزارت امورخارجه بر این نکته تاکید کرد که کشورهایی صاحب فرهنگ و تمدنی چون هند و پاکستان می توانند همچون گذشته و بار دیگر در جهت ایجاد بستر های لازم و یافتن اسلوبی برای مذاکره و تفاهم، اختلافات خود را با استفاده از دیپلماسی، رفت و آمد بین دو کشور و در سطوح لازم مورد پیگیری قرار دهند. تلاش و کوشش هرچه بیشتر آن ها در این برهه میتواند تمامی تلاش های آشفته جویان و بدخواهان منطقه ای و بین المللی را با ناکامی هرچه بیشتر مواجه کند.
نظرات بینندگان