arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
سردار نجات، معاون فرهنگی سپاه:

چرا فکر می‌کنیم می‌توانیم در مذاکره با دشمن بازی برد-برد داشته باشیم؟ / برخی می‌گویند ما قرارداد بسته‌‌ایم و خطر جنگ را بسته‌ایم / مدیری که چشمش به لبخند دشمن است، نمی تواند مشکلات را حل کند

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس برای ملت ما صحنه‌های افتخار آفرینی ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چرا فکر می‌کنیم می‌توانیم در مذاکره با دشمن بازی برد-برد داشته باشیم؟ / برخی می‌گویند ما قرارداد بسته‌‌ایم و خطر جنگ را بسته‌ایم / مدیری که چشمش به لخند دشمن است، نیم تواند مشکلات را حل کند

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس برای ملت ما صحنه‌های افتخار آفرینی ایجاد کرده است.

به گزارش «انتخاب»، سردار حسین نجات امشب در مراسم یادبود شهید شوشتری اظهار داشت: این مجلس که به یاد شهدای سال 88 سیستان و بلوچستان و سرداران بزرگوار سپاه برگزار شد ویژگی خاصی دارد چرا در انتهای هفته دفاع مقدس برگزار شده که سراسر نور بود و برای ما افتخار و صحنه‌‌های افتخار آفرین کسب و ایجاد کرد.

وی افزود: دفاع مقدسی که باکری‌ها، شوشتری‌ها، برونسی‌ها، کاظمی‌ها، سردار جعفری‌ها، قاسم سلیمانی و غیره تربیت کرد. مقام معظم رهبری درباره شهید برونسی گفتند که مثل آفتاب تابان بود و در واقع به مقامی رسید که عرفا نیز به آن نمی‌رسیدند و این تربیت جبهه‌ها است.

به نوشته تسنیم، معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس محل انسان‌سازی بود، گفت: پس از آن دوران برخی ماندند و با اقتدار از انقلاب دفاع کردند و لبنان‌ها و آب‌های خلیج‌فارس را حفظ کردند؛ لذا در حال حاضر قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین جهان اسلام است و چهره سید حسن نصرالله و قاسم سلیمانی در موبایل‌های جوانان کشورهای اسلامی نظیر لبنان دیده می‌شود.

نجات ادامه داد: وقتی اسم سردار فدوی می‌آید تن آمریکایی‌ها به لرزه در می‌آید به طوری که خواهش می‌کنند قایق تندرو سردار فدوی به ناوهای آمریکایی‌ نزدیک نشود و این محصول دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه سردار شوشتری 20 سال بعد از دفاع مقدس شهید شد، گفت: او همواره آرزوی شهادت داشت مثل اینکه اصلاً دوست نداشت با ما باشد و دلش می‌خواست به حضرت دوست برسد و خداوند نیز عاشقی را که به دنبال وصل معبود بود را از ما گرفت و ما را داغدار کرد اما او را به مرادش رساند.

معاون فرهنگی سپاه خاطرنشان کرد: نیاز این مقطع ما این است که ویژگی‌های دفاع مقدس را بشناسیم و بشماریم تا آنها که در میدان دیپلماسی و مدیریت کار می‌کنند از دفاع مقدس درس بگیرند چرا که دفاع مقدس نشان داد هر وقت به خدا و وعده‌های الهی تکیه و ایمان داشته باشیم از دشمن نهراسیم و به نیروی جوان مؤمن خود تکیه کردیم پیروز شده‌ایم.

نجات ادامه داد: در دوران دفاع مقدس دنیا ما را تحریم کرد و به ما اسلحه نمی‌دادند اما با تکیه بر جوانان خود مثل باکری‌ها و غیره توانستیم موفق شویم. در واقع دین خدا را کمک کردیم و خدا نیز به ما کمک کرد.

وی با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران همه تجهیزات پیشرفته مورد نیاز خود از موشک تا پهپاد را می‌‌سازند تصریح کرد: راه‌حل مشکلات داخلی تکیه بر خداوند، نیروهای داخلی و مقام معظم رهبری است.

معاون فرهنگی سپاه افزود: چرا فکر می‌کنیم می‌توانیم در مذاکره با دشمن بازی برد-برد داشته باشیم. در واقع دشمن پای میز مذاکره می‌خواهد اراده خود را بر ما تحمیل کند و از نسل ابوسفیان است، چرا که ابوسفیان درصدد بود که پیامبر اسلام (ص) دست از دین خود بردارد و امروز آمریکایی‌ها موقعی راضی می‌شوند که ما دست از انقلاب و آرمان‌های خود برداریم و به عبارتی در سوریه با داعش نجنگیم و از لبنان و حماس حمایت نکنیم.

نجات با بیان اینکه تربیت نیروهای مدیر و فرماندهان انقلابی ویژگی دیگر دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: یک استاد بنا به جبهه می‌رود و شهید برونسی می‌شود و یا یک کشاورز از روستا تبدیل به شهید شوشتری می‌شود که تئوریسین وحدت است.

وی با بیان اینکه دو نفر صاحب سبک در سپاه پاسداران داریم گفت: یکی از این افراد شهید بروجردی است که اعتقاد داشت هیچ راهی برای تأمین امنیت در کردستان وجود ندارد مگر اینکه به مردم مسلمان آن اعتماد کنیم، سازمان پیشمرگان کرد مسلمان را راه انداختیم و مبنایی شد که مردم و اهل تسنن کردستان از کشور خود حمایت کنند.

معاون فرهنگی سپاه ادامه داد: عین همین طرح را شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان پیاده کرد و در میان مردم آنجا گفت که ما همه با هم برادریم و اینچنین شد که مردم بلوچ ایرانشهر که 90 درصد اهل سنت هستند به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. در واقع شهید شوشتری آنها را باور کرده بود و این ارتباط با مردم را از کانال سپاه پاسداران به رسمیت بخشید به طوری که اکنون امنیت پایدار سیستان و بلوچستان به دست خود مردم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در نانوتکنولوژی نیز جوان‌های ما دارند همین مسیر را ادامه می‌دهند آن برادری که می‌گوید از خارج باید مدیر بیاوریم ندیده است که در دفاع مقدس چگونه مدیر تربیت می‌شد.

معاون فرهنگی سپاه افزود: مدیران تربیت شده دفاع مقدس مدیری است که شعارش شعار ما می‌توانیم است و در واقع اینچنین مدیر جهادی است که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند نه مدیری که چشمش به لبخند و خواست دشمن است.

نجات با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما بازدارندگی ایجاد کرد، گفت: اتکا به خدا، خودباوری و اینکه ما می‌توانیم راه‌حل مشکلات است و این هنر دفاع مقدس بود. در واقع امروز اگر دنیا متعرض ما نمی‌شود به این دلیل است که ما از یک وجب خاک خود نمی‌گذریم.

وی افزود: ما برای استقلال کشور حاضریم دانشجویان تحصیلکرده خود را فدا کنیم که بسیاری از آنان در جنگ شهید شدند و دنیا این را دید و سبب ایجاد بازدارندگی شد.

معاون فرهنگی سپاه افزود: در جلسه‌ای که فرماندهان سپاه خدمت مقام معظم رهبری بودند ایشان فرمودند آینده از آن ماست چرا که این کشور خدا را دارد و خداوند می‌بیند که ما از دشمن نمی‌ترسیم و می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و خداوند به قول خودش عمل می‌کند ایشان با قاطعیت گفتند آینده از آن ماست.

وی با اشاره به گفته‌های اوباما در اجلاسی در جمع صهیونیست‌ها راجع به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: اوباما در این پیام گفت اگر اسرائیل یکی از مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی را بزند حزب‌الله و حماس مثل دو ناو هواپیمابر بر سر اسرائیل ایستاده‌اند و تلاویو را با خاک یکسان می‌کنند. حال با وجود این گفته‌های اوباما برخی می‌گویند ما قرارداد بسته‌‌ایم و خطر جنگ را بسته‌ایم.

نجات ادامه داد: عراقچی معاون وزیر امورخارجه در جلسه‌ای گفت که اینکه در برجام حق غنی‌سازی اورانیوم ما را پذیرفتند 2 دلیل عمده داشت. "یک دلیل آن این بود که ظرف مدت 10 سال 10 قطعنامه صادر کردند و ما اجرا نکردیم و دلیل دیگر این بود که توانستیم به غنی‌سازی 20 درصد برسیم". در واقع اگر این قدرت را نداشتیم مذاکره نمی‌کردند پس دیپلماسی وقتی موفق است پشتش دست پر باشد.

وی درباره شخصیت سردار شوشتری گفت: سردار شهید شوشتری عاشق اسلام و انقلاب بود و پس از انقلاب در همه صحنه‌های خطرناکی که وجود داشت حضور داشت. مثال قائله شمال مازندران که منافقین ایجاد کردند. قضیه کردستان و همچنین به مجرد اینکه عراقی‌ها به جنوب کشور حمله کردند در منطقه حضور یافت.

معاون فرهنگی سپاه ادامه داد: لشکر نصر، تیپ جوادالائمه، قرارگاه نجف، عملیات مرصاد و غیره از موارد حضور سردار شهید شوشتری بوده است. به طور مثال زمانی که دشمن مهران را گرفت امام (ره) فرمود مهران باید آزاد شود که در آن زمان کل یگان ما با هم 30 گردان بیشتر نبود و یک‌سوم مهمات مورد نیاز را داشتیم اما شهید شوشتری گفت امام(ره) فرموده‌اند که مهران باید آزاد شود پس عملیات را شروع می‌کنیم.

نجات افزود: عملیات انجام شد و دشمن را کنار زدند و این گفته تحقق یافت چرا که امام آن را گفته بود.

وی با بیان اینکه هیچگاه ندیدم شهید شوشتری عصبانی شود تصریح کرد: خداوند آرامشی به او داده بود که همیشه می‌خندید. با سربازان رفیق بود و در اتاقش همیشه باز بود. در واقع خداوند شهید شوشتری را بصیر کرد و ایشان هیچگاه از مسیر الهی برنگشت.

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به اینکه شهید شوشتری رئیس‌ هیئت رزمندگان و جامة‌الحسین مشهد بود گفت: ایشان فردی فرهنگی بود و در واقع هیئت رزمندگان پلی بین جبهه و جوانان امروز است. در واقع کردستان و شرق کشور نیز عمدتاً کار فرهنگی انجام می‌داد.

نجات ادامه داد: ایشان در مناطق همواره به جای محافظ از فرودگاه با سران عشایر می‌رفت و اجازه بازرسی سیستانی‌ها را نمی‌داد چرا که معتقد بود که باید به مردم اعتماد کرد و بسته‌های تغذیه را بین مردم محروم و مستضعف این مناطق توزیع می‌کرد.

وی با بیان اینکه اگر شهید شوشتری در غرب بود ده‌ها فیلم درباره او ساخته می‌شد، گفت: اگر چنین شخصیتی در غرب وجود داشت او را تبدیل به یک اسطوره می‌کردند چرا ما نباید درباره ایشان فیلم بسازیم، کتاب رمان بنویسیم و در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به شخصیت ایشان اشاره شود.

معاون فرهنگی سپاه خاطرنشان کرد: شهید شوشتری شهید منادی وحدت، عرفان و عشق است و از خدا می‌خواهم مدیران و مسئولان اجرایی کشور درس‌های مکتب امثال شهید شوشتری را یاد بگیرند و راه پیشرفت و پیروی را گم نکنند.

نظرات بینندگان