arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

نخستین اظهارات جانشین بان‌کی‌مون پس از حمایت شورای امنیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنتونیو گوترس مردی که قرار است دبیرکل بعدی سازمان ملل باشد روزپنجشنبه قول داد پس از به عهده گرفتن این سمت به آسیب پذیرترین افشار مردم در جهان خدمت کند.

نخست وزیر پیشین پرتغال طی یک سخنرانی درساختمان وزارت خارجه این کشور در لیسبون گفت :' برای توصیف آنچه که درحال حاضر احساس می کنم دو حرف کافی است.'سپاس و افتادگی'
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیسبون، وی افزود: سپاس و درعین حال افتادگی. افتادگی درمواجهه با مشکلات چشمگیر دنیای امروز و افتادگی در زمان خدمت و بویژه خدمت به کسانی که آسیب پذیرترین افراد هستند. قربانیان جنگ، تروریسم ، قربانیان نقض حقوق بشر، قربانیان فقر و بی عدالتی ها'
 
این نخستین اظهارنظر علنی وی از زمان حمایت روزپنجشنبه شورای امنیت از گوترس به عنوان دبیرکل بعدی سازمان ملل محسوب می شود. وی یک دهه سرپرستی آژانس پناهندگی سازمان ملل را به عهده داشت.
 
انتظار می رود که رای گیری درمجمع عمومی سازمان ملل که 193 عضو دارد برای تایید گوترس به عنوان جانشین بان کی مون هفته آینده و احتمالا پنجشنبه انجام شود.
 
حمایت شورای امنیت از گوترس با اجماع به دنبال رای گیری غیررسمی روزچهارشنبه در این شورا صورت گرفت که در آن 13عضو از15عضو شورا از نامزدی وی حمایت کرده و هیچیک از پنج عضور دارای حق وتو سد راه وی نشدند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان