arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

سرپرست وزارت نفت : گاز جايگزين نفت مي شود

سرپرست وزارت نفت با بیان اینکه گاز در آینده نه چندان دور جایگزین نفت خواهد شد،بر توجه به سرمایه گذاری ویژه در این بخش تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست وزارت نفت با بیان اینکه گاز در آینده نه چندان دور جایگزین نفت خواهد شد،بر توجه به سرمایه گذاری ویژه در این بخش تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.Ir ، علی آبادی در نخستین همایش مدیران ارشد و روسای حراست شرکت ملی گاز ایران افزود: گازطبیعی یکی از پایه های اصلی و موثر در اقتصاد کشور، اشتغال زایی و صدور محصولات تبدیلی ( تولیدات ثانویه) است که با سرمایه گذاری ویژه در این بخش می توان خیز بلندی برداشت.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و تامین منابع آن از جمله وظایف و اولویت های کاری وزارت نفت است که پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: با سرمایه گذاری داخلی و خارجی، همچنین استفاده از روش های مختلفی که در این زمینه تعریف شده است، می توان این خیز بلند را برداشت.

علی آبادی با بیان این که در پارس جنوبی سرمایه گذاری عظیم در حال شکل گیری است، تصریح کرد: به طور حتم خیز مهمی در صنعت گاز کشور برداشته شده است و این روند می بایست ادامه یابد. سرپرست وزارت نفت گفت: نیاز جهان به گازطبیعی، نیاز داخلی و جریان گسترده تولیدی که پشت سر این حامل انرژی قرار دارد، به طور حتم به سمت و سویی سوق خواهد یافت که گاز در آینده نه چندان دوری جای نفت را بگیرد و ایران نیز با بهره مندی از این موهبت الهی می تواند تامین کننده بخش از انرژی جهان باشد.

 وی جایگاه صنعت نفت و گاز کشور را رفیع خواند و گفت: دیدگاه همه مدیران صنعت نفت این است که اقتصاد نباید با تکیه بر نفت بچرخد و متکی به نفت باشد و برای عبور از این مسیر، پس از پیروزی انقلاب ، جهش های چشمگیری انجام شده است که باید ادامه یابد و همچون کشورهای موفق دنیا که برپایه های علم محوری، صدور خدمات فنی و مهندسی و اینگونه موارد حرکت کرده اند، گام برداریم.

علی آبادی گفت: هنوز کشورهایی هستند که از نفت برداشت می کنند اما فناوری آن را در زمینه های مختلف (شناسایی میدان های نفت و گاز، پالایش و ...) در اختیار ندارند، اما ایران در این حوزه ها توانسته است خیز بلندی بردارد و این انحصار را تا حدود زیادی بشکند.

سرپرست وزرات نفت گفت: امروز صنعت نفت و گاز ایران به نقطه ای رسیده است که اگر حرکت نهایی را انجام دهد و در قله ترقی قرار گیرد، راه های رشد و تعالی را با شتاب خواهد پیمود.

 وی درباره فعالیت های انجام شده دربخش گاز کشور نیز گفت: شاخص 62 درصدی سهم گاز در سبد انرزی کشور، شاخص مهمی است و تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد و باید به سرمایه گذاری در این بخش توجه ویژه ای شود.

سرپرست وزارت نفت درباره برون سپاری فعالیت های شرکت های گاز استانی به بخش خصوصی نیز گفت: یکی از عواملی که می تواند توسعه اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و سبک کردن بدنه دولت است، اما باید گام های اولیه برای این کسب این تجربه مهم ، سبک برداشته شود و پس از دریافت نتایج و رفع اشکالات احتمالی،این روند را شتاب دهیم.
نظرات بینندگان