arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵

امام جمعه موقت تهران: ما مدیرانی در تراز حکومت حضرت حجت (ع) می‌‎خواهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به‌ مناسبت ایام سوگواری سیدوسالار شهیدان، امام حسین(ع) و اصحاب باوفای ایشان، دومین شب از مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام، امشب 18 مهرماه مصادف با شب هشتم از ماه محرم با حضور حضرت آیت‎‌‎الله خامنه‌‎ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور برگزار شد.

حجت‎الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعۀ موقت تهران در این مراسم در سخنانی به تبیین فضائل حضرت علی اکبر(ع) پرداخت و گفت: جوانان حماسه‌ساز عاشورا الگوی جهاد اکبر و زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خوب بودن مردم به تنهایی کافی نیست و باید مدیران نیز سالم داشته باشند، اظهار کرد: ما مدیرانی در طراز حکومت حضرت حجت (ع) می‌‎خواهیم و در همین راستا دانشگاه‎ها و حوزه‎ها باید کمر همت ببندند و مدیرسازی و کادرسازی را با قوت هر چه بیشتر جلو ببرند.

حجت‎الاسلام صدیقی با بیان اینکه حضرت یوسف (ع) الگوی مدیریتی ماست، گفت: این پیغمبر هم دوران قطحی، هم دوران فراخی را دید و هم برنامه‎‎های آینده را سنجید، به بیان دیگر، سورۀ یوسف سورۀ مسئولین ماست تا بخوانند و درس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در میان تمام عاشقان و عارفان، هیچ کسی به کربلایی‎ها نمی‎رسد، امام حسین(ع) یک نفر نیست، بلکه او تمام انبیاء و اولیای الهی است، به عبارت دیگر، تمام قدسیان عالم در وجود امام حسین(ع) خلاصه شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راه رسیدن به امام زمان (عج) با جان‎‎فشانی است، گفت: باید صحنۀ دانشگاه صحنۀ مسابقه در حرکت به سوی جبهه‎ها باشد، نه در جبهۀ نظامی صرف، بلکه امروز در جبهۀ اقتصادی، مقولۀ اقتصاد مقاومتی همت بالایی مقاومت اقتصادی را می‌‎طلبد.

در این مراسم که پس از نماز و مغرب و عشاء در حسینیۀ امام خمینی(ره) برگزار شد، سیدمحمد عاملی و سعید حدادیان مداحان اهل‎‌‎بیت(ع) به مدیحه‎‎سرایی پرداختند.

برنامه‌ عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) در حسینیه‌ امام خمینی(ره) 17  آبان‎ماه (شب هفتم) تا شب دوازدهم محرم 1438 (پنجشنبه 22 مهر) به‌ مدت 6 شب برگزار می‌شود، همچنین احکام شرعی هر شب قبل از اذان مغرب توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سوگواری ، محرم ، عاشورا
نظرات بینندگان