arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

حمایت صریح نخست وزیر فرانسه از کلینتون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه امروز (پنجشنبه) بصراحت اعلام کرد که کشورش از انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهوری آمریکا حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، والس که در اُتاوا کانادا به سر می برد، در جمع خبرنگاران گفت: اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا مورد قبول جهانیان بود، اما اکنون ترامپ به شخصیتی تبدیل شده است که جهان او را طرد کرده است.

حمایت آشکار این مقام ارشد فرانسوی در حالیست که «زید رعدحسین» مقام ارشد حقوق بشری سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه اعلام کرد: انتخاب شدن 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواهان به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، خطرآفرین است.

'زید رعد حسین' کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران یادآور شد: از نگاه بین المللی و بر اساس اظهارات کنونی ترامپ، انتخاب او به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، بسیار خطرآٰفرین خواهد بود.

ترامپ روز شنبه از حرف های خود در این ویدیو معذرت خواهی کرد و گفت، از رقابت انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری نمی کند.

انتشار این ویدیو انتقاد بسیاری از جمهوریخواهان بنام را برانگیخت و تعدادی از آنها خواستار کناره گیری او از رقابت های انتخاباتی شدند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی از رای دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از پیشی گرفتن هشت درصدی 'هیلاری کلینتون' نامزد دمکرات ها از 'دونالد ترامپ' رقیب جمهوریخواه او در انتخابات ریاست جمهوری است.

بر اساس این نظرسنجی، کسانی که دستکم بخش هایی از دومین مناظره کلینتون و ترامپ را دیده بودند، گفتند که احتمال پیروزی کلینتون 53 درصد و ترامپ 32 درصد است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان