arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

دستگیری مدیر یک صفحه جعلی همسریابی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرهنگ "نور علي چوگاني" گفت: در پي رصد و پايش صورت گرفته توسط کارشناسان پليس فتاي استان در فضاي مجازي، فردي با ايجاد  صفحه ای با نام ازدواج دائم و موقت در شبکه اجتماعي اينستاگرام شناسايي شد.

وي در خصوص چگونگي فعاليت اين کانال در فضاي مجازي اظهار کرد: متهم در اين صفحه اينستاگرام راه هاي ارتباطي بين دختران و پسران را مهيا مي کرد و به بهانه عضو شدن در کانال هاي غيراخلاقي افراد را به عضوشدن در اين کانال راهنمايي مي کرد.

فرمانده انتظامي زرند افزود: با هماهنگي مرجع قضائي اقدامات قانوني توسط تيم عملياتي پليس امنيت عمومي زرند انجام و بررسي هاي لازم براي شناسايي و دستگيري متهم آغاز شد.

 چوگاني ادامه داد: در تحقيقات مشخص شد شماره تلفن مذکور با ثبت عنوان جعلي فعال است ،بنابر اين موضوع بصورت ويژه در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي کارشناسان پليس امنيت عمومي، هويت و مالک خط و مدير کانال شناسايي و متهم به اين پليس احضار شد.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: متهم در بازجويي هاي اوليه پس از رؤيت مستندات و ادله به جرم انتسابي اعتراف كرد.

چوگاني با هشدار و توصيه به كاربران در فضاي مجازي ابراز كرد: کلاهبرداران از طريق ايجاد پروفايل در سايت هاي همسريابي و دوستيابي با جعل هويت، جنسيت و جلوه دادن خود به عنوان فردي با شرايط ايده آل، اقدام به فريب جوانان کرده و پس از ايجاد ارتباط عاطفي و برقراري راه تماس دائمي، با ترفندهاي مختلف از جمله مطرح نمودن موضوع خواستگاري و مواردي از اين قبيل، بزه ديدگان را فريب مي دهند.

فرمانده انتظامي زرند در پايان خاطر نشان كرد: از کليه کاربران شبکه های اجتماعی مي‌خواهيم در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طريق 110 يا سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي به اين پليس اعلام كنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان