arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۰
اعتراض نمایندگان مجلس به نطق فاطمه آلیا در مجلس؛

نماینده حامی دولت: رهبری گفتند، همین مانده كه بروید و رئیس جمهور را كتك هم بزنید!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که نمایندگان مردم در مجلس اجازه استیضاح، سئوال و جواب از ردیس جمهوری را دارند، اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس نباید به رئیس جمهوری اهانت کنند و رئیس مجلس باید با این موضوع برخورد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"فاطمه آلیا" در نطق میان دستور خود در نشست صبح امروز (سه‌شنبه ۷ تیر) صحن علنی مجلس، با بیان این که منشا خیزش‌های کشورهای منطقه و شمال آفریقا  بیداری اسلامی است، تصریح کرد: تحول‌های ماه‌های اخیر در کشورهای منطقه نشان داد که اسلام می‌تواند به عنوان مبنای یک نظام حکومتی در جهان باشد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نفوذ فرهنگ غیر اسلامی غرب در کشورهای اسلامی باعث دوری مسلمانان از دین اسلام شده بود، تصریح کرد: بیداری اسلامی پدیدآمده نشان‌دهنده این موضوع است که ملت‌ها می‌خواهند حیات دینی خود را باز پس بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باعث شده است تا ایران کانون توجه در تمام دنیا باشد.

آلیا با بیان این که ایران اسلامی در راستای تداوم مقاومت فلسطین در برابر رژِم صهیونیست بیشترین اقدام‌ها را انجام داده است، اظهار کرد: کشورهای اروپایی هم باید در راستای اجرای عدالت گام بردارند.

وی با بیان این که موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را ارج می‌نهیم و اقدام‌های استکباری کشورهای غربی را محکوم می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: به زودی شکست مثلث ظلم امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با آزادی قدس مقدس محقق شود.

آلیا با یادآوری این که فردا (۸ تیر) روز جهانی مبارزه با صلاح‌های شیمیایی است، تصریح کرد: تمام مجامع بین‌المللی باید در راستای اجرای عدالت در این زمینه گام بردارند.

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری این که دو سال از جریان فتنه سال ۸۸ می‌گذرد، افزود: جای سئوال است که چرا عاملان این فتنه همچنان محاکمه نشده‌اند.

وی ادامه داد: روزنامه ۹ دی در راستای شفاف‌سازی فتنه سال ۸۸ گام برمی‌داشت که متاسفانه جلوی این نشریه گرفته شد و امیدوارم هرچه سریع‌تر این نشریه به فعالیت خود ادامه دهد.

آلیا با بیان این که رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری کردند، گفت: تحقق شعار جهاد اقتصادی باید در الویت کاری تمام مردم ایران باشد.

 وی با یاآوری این که نمایندگان مردم در نشست صحن علنی سه‌شنبه (۳۱ خرداد) در میان سخنرانی رئیس جمهوری به ایشان اهانت کردند، تصریح کرد: این اقدام سبب شد كه مقام معظم رهبری، هیات رئیسه و زعمای مجلس را فراخوانده و تذكر دادند. نقل به مضمون فرمودند كه مجلس به رئیس جمهور اهانت كرد، مجلس حق ندارد به هیچ كس بویژه رئیس جمهور اهانت كند...كاری كه مجلس كرد ظلم بود و كار بدی كردید...شما در مجلس حق ندارید به كسی به خصوص رئیس جمهور اهانت كنید...مجلس مظهر فضایل ملت است، این چه فضایلی است؟...همین مانده است كه بروید و كتك هم بزنید! ...بنده ناراحت شدم از این كارها...آقای لاریجانی این چه اتفاقی بود؟ شما باید متوقف می​كردید...

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که نمایندگان مردم در مجلس اجازه استیضاح، سئوال و جواب از ردیس جمهوری را دارند، اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس نباید به رئیس جمهوری اهانت کنند و رئیس مجلس باید با این موضوع برخورد کند.

بخش پایانی نطق فاطمه آلیا اعتراضات برخی از نمایندگان را در پی داشت.

"سیدشهاب‌الدین صدر" نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت خطاب به آلیا گفت: اظهارات مقام معظم رهبری تنها خطاب به نمایندگان مجلس بوده است نه برای انعکاس در افکار عمومی‌، بنابراین نباید بیانات ایشان را از تریبون مجلس بازگو کرد.

صدر افزود: رهبر معظم انقلاب صلاح ندانستند که فرمایشات خود را به ملت بگویند و به همین منظور سخنان خود را به نمایندگان مردم بازتاب داده‌اند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
50
10
شما در مجلس حق ندارید به كسی به خصوص رئیس جمهور اهانت كنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
به شرط آنكه رئيس دولت هم به نمايندگان مردم و مردم توهين نكرده باشد و شأن مجلس را با رعايت كردن ، پذيرش و اجراي قوانين، مراعات كرده باشد!
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
1
4
سلام
از سايت وزين انتخاب تشکر ميکنم به خاطر انعکاس اخبار بدون شائبه سياسي و کم وکاست و همچنين انعکاس نظرات کاربران که عموما سياسي بوده و رسالت اين رسانه را سنگين ميکند .
در مورد نطق سرکار خانم آليا که مراحل معرفي ايشان به عنوان وزير بهداشت را پيگيري ميکردم و از سوابق ايشان در خدمت به اسلام و مسلمين آگاهم بايد عرض کنم در صورت ديدن اين کامنت مزيد تشکر است
ايشان در مورد حفظ شان مجلس و صيانت از آراء مردم چه خطابه و اقدام عملي انجام دادند و در خصوص بي توجهي و گاه بي احترامي رياست محترم و محبوب جمهوري اسلامي به خانه ملت چه کردند .؟ و ياد آور ميشوم مقام عظماي ولايت داراي سايت و رياست محترم دفتر هستند که در صورت لزوم و صلاحديد بدون تعارف با کسي و يا جايگاهي تذکر لازم را ارائه خواهند نمود أ حضرت ايشان همين چند ماه نماينده حوزه انتخابيه خود باشند کافي است . با احترام مجدد و دعاي عاقبت به خيري براي تمام مومنين .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
2
5
برای مجلس واقعا متاسفیم.در انتخابات آتی دقت لازم را خواهیم داشت.
نظرات بینندگان