arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

الجزایر به جمع تحریم کنندگان حج عمره پیوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه های الجزایری روز چهارشنبه اعلام کردند آژانس های گردشگری و مسافرتی این کشور مناسک حج عمره امسال را تحریم کردند.

آژانس های گردشگری و مسافرتی الجزایر اعلام کردند در صورتی که عربستان قانون جدید دریافت عوارض را که برای شرکت کنندگان در مناسک حج عمره تصویب کرده است لغو نکند حج عمره امسال را تحریم می کنند.

روزنامه الجزایری « الخبر » به نقل از این آژانس ها اعلام کرد هزینه های مربوط به حج عمره امسال به حدی افزایش یافته است که مردم این کشور دیگر از عهده پرداخت آن بر نمی آیند.

این روزنامه به نقل از یک مقام مسئول در اتحادیه آژانس های گردشگری و مسافرتی الجزایر اعلام کرد تصمیم مقامات سعودی به افزایش عوارض شرکت در حج عمره باعث خواهد شد این آژانس ها حج عمره را تحریم کنند.

این مسئول افزود تقاضا برای حج عمره امسال در الجزایر 70 درصد کاهش یافته است و این کم استقبالی ، آژانس های مسافرتی را برای نام نویسی ترغیب نخواهد کرد.
وی اظهار داشت روند امضای قرار داد با شرکای سعودی و تعیین قیمت و ثبت نام به حال تعلیق درآمده است و همه منتظر تصمیمات جدید مراکز و سازمان های ذیربط سعودی هستند.

مقامات سعودی پیشتر اعلام کرده بودند تصمیم دارند عوارض جدیدی را برای صدور روادید حج تمتع و عمره به میزان 2000 ریال سعودی «معادل 100 هزار دینار الجزایر » دریافت کنند و این تصمیم باعث می شود هزینه رفتن به حج عمره برای مردم الجزایر تا 35 درصد افزایش یابد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان