arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵

توانمندی بیمه ایران برای انجام تعهدات سایر بیمه ها از کجا آمد؟/ آزادی 700 زندانی خارج از تعهدات رایج بیمه ایران

شرکت بیمه توسعه در دو سال گذشته به دلیل سوءمدیریت زیانده اعلام و در نهایت فعالیت های آن تعلیق شد. اما وصول تعهدات آن با تصمیم بیمه مرکزی به بیمه ایران سپرده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیمه ایران اخیرا 700 زندانی را که به خاطر عدم انجام تعهدات یک شرکت بیمه دیگر زندانی شده بودند آزاد کرده است.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، شرکت بیمه توسعه در دو سال گذشته به دلیل سوءمدیریت زیانده اعلام و در نهایت فعالیت های آن تعلیق شد. اما وصول تعهدات آن با تصمیم بیمه مرکزی به بیمه ایران سپرده شد.
 
بحث ورشکستگی یک شرکت بیمه خود موضوع قابل تاملی است که با توجه به درآمدها و خسارات پرداختی بیمه ها غیرممکن نیست. به بیان ساده تر، درآمد خالص شرکت های بیمه، در حال حاضر به گونه ای لب مرزی است که هر سوءمدیریتی می تواند به ورشکستگی منجر شود.
 
واقعیت آن است که درآمدهای شرکت های بیمه در کشور، در بسیاری از حوزه ها نانند بیمه شخص ثالث معمولا زیانده است. در این میان، تنها یک مدیریت حساب شده و هوشمند می تواند بیمه ها را از خطر ورشکستگی در امان بدارد.
 
حال واضح است که توانگری یک شرکت بیمه در حد و اندازه ای که بتواند علاوه بر سر پا نگه داشتن خود، در صورت لزوم حتی کمک های دیگری خارج از تعهدات خود را ارائه دهد، بسیار دشوار است و تحقق آن تنها در سایه یک مدیریت جامع نگر و دوراندیش امکانپذیر است.
چنین مدیریتی در بیمه ایران سبب شده تا این شرکت بیمه به این توانایی دست یابد به گونه ای که امروز 700 زندانی بیمه توسعه را آزاد کند.
 
آخرین گروه از این زندانیان، براساس فهرست ستاد دیه کشور، 55 نفر بودند که در آستانه عید سعید قربان با پرداخت دیه از سوی بیمه ایران به آغوش خانواده بازگشتند.
 
از زمان تعلیق فعالیت بیمه توسعه، بالغ بر 600 میلیارد تومان از خسارات این شرکت بیمه که حاصل تشکیل 30 هزار پرونده در این زمینه بود، توسط بیمه ایران پرداخت شده و بنابر اعلام مدیرعامل بیمه ایران، از این پس نیز درصورت اعلام شکایت جدید از بیمه توسعه و ابلاغ آن توسط دادستانی یا ستاد دیه، بیمه ایران با اولویت و خارج از نوبت به پرونده های جدید رسیدگی خواهد کرد.
 
توانایی شرکت بیمه ایران برای انجام چنین تعهداتی یک شبه حاصل نشده است. بی تردید باید این توانایی را در سابقه رفتار این شرکت در سال های اخیر جستجو کرد؛ جایی که در میان افکار عمومی رقیبی برای این شرکت بیمه وجود ندارد.
برچسب ها: بیمه ، زندانی ، ایران
نظرات بینندگان