arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

هلاکت تک تیراندازهای داعش در کرکوک/هنوز برخی ها مخفی هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام امنیتی در شهر کرکوک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل اعلام کرد: حملات تروریست های داعش در کرکوک با استفاده از سلاح سنگین درهم شکسته شد و در برخی از مناطق نیز تروریست ها با بهره گیری از عامل تاریکی خود را پنهان کردند.1

این مقام امنیتی افزود: بیش از 70 تروریست با کمک تشکیلات مخفی خود در شهر وارد اربیل شده و قصد داشتند با کنترل انبارهای اسلحه و مراکز اداری، هواداران خود را در داخل شهر مسلح و مستقر کنند و کنترل شهر را به دست گیرند.

سوران داودی خبرنگار اهل کرکوک نیز در خصوص فروکش کردن تیراندازی ها به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت:تروریست های مستقر در هتل های صنوبر، جهاد و منازلی در منطقه دومیز با حملات سنگین نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند، ولی اطلاع کاملی ازسرنوشت تمامی این نیروها دردست نیست.

محمود سنگاوی یکی از فرماندهان نظامی کرد در خصوص نحوه ورود تروریست ها به شهر کرکوک گفت: این تروریست ها از حویجه وارد شهر کرکوک شده و در شهر تقسیم شدند.
برخی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مستقر در شهر، تروریست های داعش را در حالی نشان می دهد که آنان مسلحانه در سطح شهر تردد می کردند و سرگرم جلب نیروهای هوادار بودند.

براساس سخنان این فرمانده نظامی کرد نیروهای امنیتی در آماده باش کامل به سر می برند تا تمامی تروریست ها را دستگیر کنند و یا به هلاکت برسانند.

صبح جمعه شماری از تروریست های داعش با ورود به شهر کرکوک به استانداری کرکوک، مرکز پلیس کرکوک، ساختمان اداره کل آموزش و پرورش و مرکز پلیس منطقه دومیز حمله کرده و تلاش کردند نیروهای مخفی خود را مسلح کرده و کنترل شهر را به دست بگیرند، اما این طرح با شکست روبه رو شد و شمار زیادی از تروریست های مهاجم به هلاکت رسیدند.

شاهدان عینی در کرکوک نیز به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند: هویت بخش زیادی از تروریست های کشته شده خارجی است و با بهره گیری از نارنجک و تغییر مکان بیش از 16 ساعت مقاومت کردند.

آمار غیررسمی از تلفات این حمله تروریستی حاکی است بیش از 30 نیروی پلیس و پیشمرگه جان خود را از دست داده اند و 50 تن دیگر مجروح شده اند.شماری از این مجروحان برای مداوا به شهرهای اربیل و سلیمانیه منتقل شدند.

نوزاد هادی استاندار اربیل در آخرین ساعات شب گذشته در گفت وگو با رسانه ها در بیمارستان مرکزی شهر اربیل اعلام کرد: بیمارستان های اربیل برای پذیرش مجروحان در آماده باش کامل بسر می برند و امروز نه تنها 20 تن از مجروحین حملات تروریستی در شهر کرکوک را بلکه 30 تن از مجروحان ارتش عراق را که در منطقه عملیاتی برطله مجروح شده بودند، پذیرش کردند.

اکثر مجروحین توسط تک تیراندازهای داعش مورد هدف قرار گرفته اند.

مقام های امنیتی در شهر کرکوک همچنین شماری از همکاران تروریست ها را دستگیر کرده و براساس اطلاعات بدست آمده، بازجویی از این افراد برای شناسایی هویت بقیه تروریست ها ادامه دارد.

این مقام ها تاکید کردند نیروهای امنیتی با کنترل شهر از صبح فردا بازرسی های منزل به منزل را برای دستگیری همه تروریست ها آغاز آغاز خواهند کرد.

در حملات روز جمعه تروریست ها به کرکوک، تعدد زیادی از تروریست ها در درگیری های مسلحانه به هلاکت رسیدند و شمار زیادی از آنان نیز خود را منفجر کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان