arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

توطئه بمب گذاری در شبکه مترو لندن خنثی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از منابع انگلیسی در اوایل بامداد روز شنبه مدعی شدند که کشف اخیر یک بسته مشکوک در ایستگاه مترو 'نورث گرینویچ لندن و متعاقب آن دستگیری یک نفر در ارتباط با، سبب خنثی شدن یک توطئه بمب گذاری در شبکه مترو پایتخت انگلیس شده است.

به گزارش ایرنا، پلیس اسکاتلندیارد عصر روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در ارتباط با بسته مشکوکی که روز پنجشنبه گذشته در ایستگاه متروی نورث گرینویچ در شرق لندن کشف شده بود، یک مرد 19 در شمال لندن دستگیر شده است.

پلیس اسکاتلندیارد در این بیانیه گفت که دستگیری این فرد توسط واحد ضد تروریستی پلیس لندن، به ظن برنامه ریزی برای اقدام تروریستی بوده است. 

پلیس لندن تاکنون گزارشی در مورد هویت فرد یاد شده که گفته می شود در بازداشت بسر می برد، منتشر نکرده است. 

روزنامه دیلی تلگراف روز شنبه در گزارشی مدعی شد که کشف بسته مشکوک یاد شده و دستگیری صورت گرفته متعاقب آن، سبب شد که یک توطئه تروریستی که شبکه مترو لندن را هدف قرار داده بود، شکست بخورد.

این روزنامه افزود: این باور وجود دارد که اقدام یاد شده، برنامه ریزی برای حملات تروریستی در آینده بوده است. 

دیلی تلگراف نوشت: به دنبال واقعه یاد شده تدابیر امنیتی در شبکه حمل ونقل لندن بار دیگر تشدید شده است.

روزنامه دیلی میل نیز در گزارشی گفت: این باور وجود دارد که بسته کشف شده در ایستگاه مترو 'نورث گرینویچ' بخشی از توطئه برنامه ریزی شده برای حمله به شبکه حمل ونقل لندن بوده است.

پلیس اسکاتلندیارد پیشتر تائید کرده است که بر روی این بسته مشکوک، به صورت کنترل شده عملیات انفجاری صورت داده است.

به گفته اسکاتلندیارد ماموران ضد تروریستی مشغول بررسی این بسته هستند؛ اما تاکنون اطلاعات بیشتری در خصوص جزئیات این بسته منتشر نشده است.

به گزارش منابع محلی، ایستگاه نورث گرینویچ روز پنجشنبه گذشته به دنبال کشف بسته یاد شده به مدت 5 ساعت برای انجام تحقیقات نیروی پلیس بسته و خیابان های اطراف مسدود شده بود.

از زمان حملات تروریستی در کشورهای فرانسه، بلژیک و آلمان، تدابیر امنیتی در انگلیس و حساسیت های پلیس این کشور به شدت افزایش یافته است.

گفته می شود تدابیر امنیتی در انگلیس در حال حاضر به بالاترین حد از زمان وقوع حملات 
مرگبار تروریستی در شبکه حمل ونقل لندن در هفتم جولای 2005 میلادی، رسیده است.
نیروهای مسلح و ویژه پلیس انگلیس در خیابان ها پررفت وآمد، ایستگاه های قطار و مترو، فروشگاه های بزرگ و اماکن عمومی و دولتی که می توانند اهدافی برای گروه تروریستی درآیند، مستقر شده اند.

در حال حاضر سطح هشدار تروریستی در انگلیس در حد 'شدید' اعلام شده است.
'شدید' دومین سطح از تهدیدات تروریستی در انگلیس است و معنای آن است که احتمال زیادی برای وقوع حمله تروریستی در این کشور وجود دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان