arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

فنایی: بازی را قطع می‌کردم تماشاگران می‌ریختند توی زمین!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باز هم بازی پرسپولیس در اهواز به تنش، درگیری و زد و خورد کشیده شد. هواداران دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس به جان هم افتادند و اتفاقات تلخی را رقم زدند.

شاید بهترین کسی که می‌تواند حوادث این دیدار و مقصران اصلی را تشریح کند، محمد فنایی ناظر بازی باشد. صحبت‌های این داور بازنشسته و ناظر مسابقه استقلال خوزستان و پرسپولیس را بخوانید که خواندنی است.

خبرنگار ما که در ورزشگاه غدیر اهواز حضور داشت از زبان یکی از مسئولان ورزشگاه شنیده که محمد فنایی ۲ اشتباه عمده داشت تا این مسابقه به زد و خورد و درگیری بکشد!
عجب! من محمد فنایی مقصر بودم؟!

طرف گفته که اگر سهمیه ۱۰ درصدی مهمان رعایت می‌شد و تعداد کمتری پرسپولیسی به ورزشگاه می‌رفتند یا اینکه حداقل بین هواداران دو تیم فاصله می‌افتاد، این درگیری‌ها رخ نمی‌داد. نظری ندارید؟
اتفاقاً حضور من باعث شد جلوی بسیاری از اتفاقات و حتی یک فاجعه گرفته شود. می‌توانید از محمود خوردبین بپرسید. در جلسه هماهنگی قبل از بازی سرپرست پرسپولیس هم هشدار داد که اتفاقات پارسال رخ ندهد اما ظاهراً کسی به فکر نبود.

شما نمی‌توانستید پس از آن درگیری‌ها بازی را قطع کنید؟ به عنوان ناظر بازی این اختیار را داشتید که...
می‌دانید چه اتفاقی می‌افتاد؟ همه می‌ریختند وسط زمین و فاجعه می‌شد. من بارها به فرمانده زمین گفتم که باید بین تماشاگران دو تیم فاصله باشد و حتی پیشنهاد هم دادم مأموران نیروی انتظامی در این فاصله چیده شوند و این پیشنهاد مورد استقبال هم قرار گرفت ولی انجام نشد.

چرا بازی‌های پرسپولیس در اهواز همواره با مشکل مواجه می‌شود؟
مسئولان ورزشگاه و شهر اهواز باید جوابگو باشند. فصل گذشته اتفاقاتی افتاد که باید حواس دوستان را جمع‌تر کند. امنیت ورزشگاه که دست من محمد فنایی نبوده و نیست. آقایان بهتر است به وظایف خود خوب عمل می‌کردند.

مقصر اصلی این درگیری‌ها چه کسی بود؟ شما در گزارش خود چه نوشتید؟
من در گزارش خودم هم نوشتم که مقصر اصلی، برخی طرفداران استقلال خوزستان بودند که سنگ‌پرانی به سمت هواداران پرسپولیس را شروع کردند. به نظر هم می‌رسید همه چیز از قبل هماهنگ شده باشد. دوستان سنگ، چوب و انواع و اقسام وسایل دعوا و درگیری را داشتند! البته نیمکت استقلال خوزستان هم با حرکات خود مردم و طرفداران این تیم را تحریک کردند.

 
 
 
منبع: خبرورزشی
نظرات بینندگان