arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

سازمان هواشناسی: تهران بارانی می‌شود/ گرد و غبار در کمین خوزستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از تشدید بارش در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: با توجه به افزایش سرعت باد در روز سه‌شنبه بر روی کشور عراق، پدیده گرد و خاک برای استان خوزستان دور از انتظار نیست.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز (یکشنبه دوم آبان) در گیلان بارش باران و در غرب مازندران، برخی نقاط اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین به سبب عبور موج ضعیف تراز میانی جو، طی امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه 3 آبان، به تدریج با تقویت جریانات شمالی و عبور موج تراز میانی، تشدید بارش را در گیلان، غرب مازندران، اردبیل و بارش پراکنده را در شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های البرز غربی خواهیم داشت. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 4 و5 آبان، با گسترش دامنه فعالیت این سامانه، در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطقی از استان اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش برف و همچنین کاهش محسوس دما در استان‌های شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه دریای خزر نیز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود، گفت: با توجه به افزایش سرعت باد در روز سه‌شنبه بر روی کشور عراق، پدیده گرد و خاک برای استان خوزستان دور از انتظار نیست. 

وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز افزود: آسمان تهران در روز دوشنبه 3 آبان، کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در اواخر وقت افزایش ابر، با حداکثر و حداقل دمای 19 و 11 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 4 آبان، نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی، بتدریج افزایش ابر، در بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 17 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان