arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

تذکر نمایندگان مجلس به ظریف درمورد ادعاهای امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان تهران و ارومیه به وزیر امور خارجه لزوم برخورد از مجاری قانونی با کشور امارات عربی راجع به ادعای مالکیت این کشور بر جزایر ایران اسلامی را متذکر شدند.

به گزارش انتخاب،‌ تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (دوم آبان ماه 95) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور نمایندگان تهران و ارومیه به وزیر امور خارجه لزوم برخورد از مجاری قانونی با کشور امارات عربی راجع به ادعای مالکیت این کشور بر جزایر ایران اسلامی را متذکر شدند.

علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور نمایندگان تهران و ارومیه در تذکری به رئیس‌جمهور و وزرای خارجه، بهداشت، کشور و نیرو خواستار توضیح علت تساهل وزارت نیرو در مسئله ورود فاضلاب به دریاچه خزر و دریاچه ارومیه شدند.

جبار کوچکی‌نژاد و ذبیح‌الله نیک فر نمایندگان رشت و لاهیجان در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار توضیح علت لغو مجوز موسسات اقتصادی و بلاتکلیفی مردم در دریافت سپرده‌های خود و در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت عدم توجه به قانون راجع به اولویت استخدام نیروهای پیش‌ دبستانی و خرید خدمات شدند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به وزیر امور خارجه لزوم تذکر جدی به آقای مسعود بارزانی در سفر به ایران راجع به قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و عدم حمایت از جریان‌های تروریستی را متذکر شدند
نظرات بینندگان