arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

نخست وزیر ترکیه: در عملیات زمینی موصل شرکت نخواهیم کرد

نخست وزیر ترکیه از عدم مشارکت نیروی نظامی زمینی این کشور در عملیات آزادسازی موصل خبر داده و گفت که نیروهای کشورش تنها در عملیات هوایی عملیات ضد داعش مشارکت خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«بنعلی ایلدریم»، نخست وزیر ترکیه امروز با بیان این مطلب که ارتش این کشور به هیچ وجه در عملیات زمینی آزادسازی موصل شرکت نخواهد کرد، از گفتگو با کُردهای عراق برای اعلام شمال این کشور به عنوان منطقه امن خبر داد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر ترکیه گفت: نیروهای ائتلاف از واحدهای زمینی و هوایی تشکیل شده اند. ترکیه در واحد هوایی مشارکت خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ یک از اعضای ائتلاف بین المللی ضد داعش به شکل مستقیم درگیر عملیات نخواهد شد، مگر آنکه آمریکا پشتیبانی های لازم برای این کار را انجام دهد.

نخست وزیر ترکیه همچنین از طرح این کشور برای جلوگیری از سیل پناهجویان به سمت مرزهای این کشور با استفاده از منطقه امن در حاشیه مرز ترکیه و سوریه خبر داد و افزود: کُردهای عراق از اهمیت همکاری در این خصوص آگاه است و آنها حاضرند در این عملیات به آنکارا کمک کنند.

«ایلدریم» همچنین اضافه کرد: ما در هر دو سو یعنی نزدیکی اربیل و داخل مرز حکاری – شیرناک نیرو مستقر کرده ایم.  

«مولود چاوش اغلو» نیز طی سخنان امروز خود در خصوص عملیات آزاد سازی موصل در پاسخ به خبرنگاران حاضر در محل حزب عدالت و توسعه گفت: عملیات زمینی باید به جای مشارکت گروه های مختلف، تنها به وسیله نیروهای عراقی انجام شود. درخواست از ترکیه و یا هر کشور دیگری برای پیوستن به نیروهای مسئول عملیات زمینی قابل قبول نیست.

وزیر خارجه ترکیه همچنین افزود: ترکیه در حال حاضر نیز از راه هوایی از عملیات پشتیبانی می کند.

منبع: مهر
برچسب ها: ائتلاف ، موصل ، اربیل
نظرات بینندگان