arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

انتظار دو هنرمند: وزیر ارشاد بیش از سیاسی بودن فرهنگی باشد

مجتبی راعی ـ کارگردان سینماـ نیز در جملاتی کوتاه گفت: به نظرم فضای کشور بیش از حد سیاسی شده و وقتی فضا این گونه باشد عرصه‌ی کار فرهنگی طبیعتا تنگ خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگردان فیلم سینمایی «اشک سرما» درباره‌ی وزیر جدیدی که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رود و انتظاری که در این چند ماه باقی مانده تا پایان دولت یازدهم می‌توان از او داشت، در گفت‌وگویی بیان کرد:  مهره‌های سیاسی در عرصه‌ی فرهنگ و هنر نمی‌توانند کارایی لازم را داشته باشند چون دغدغه‌هایی دارند که باعث می‌شود از فرهنگ فاصله بگیرند و این موضوع به اهالی این حوزه هم آسیب می‌زند.

وی افزود: در این وزارتخانه کسی که تمام و کمال در اختیار حوزه‌ی فرهنگ کشور باشد و از جناح خاصی هم نیامده باشد، می‌تواند برای منافع ملی کشور تأثیرگذاری بیشتری به همراه بیاورد.

حمیدنژاد  گفت: متأسفانه بلایی که عرصه‌ی فرهنگ دچار آن شده، این است که جناح‌های سیاسی، خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌ی کاری این وزارتخانه مداخله می‌کنند و اگر یک مدیریت فرهنگی هم بخواهد کارش را انجام دهد، نمی‌گذارند موفق باشد.

او اضافه کرد: آسیب اساسی از جایی وارد این عرصه شده که جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند این پست وزیری را در اختیار بگیرند و با آمدن یک جناح سیاسی عقاید خود را تحمیل کنند.

وی در عین حال درباره‌ی نظراتی که اهالی فرهنگ در این حوزه مطرح کرده بودند، خاطرنشان کرد: به نظر من تنها چیزی که به آن بها داده نمی‌شود، افکار و اندیشه‌های جماعت هنرمند است و آدم‌هایی که از جناح‌های مختلف سیاسی وارد این عرصه می‌شوند نمی‌توانند دغدغه‌ی فرهنگی داشته باشند.

 مجتبی راعی  ـ کارگردان سینماـ نیز در جملاتی کوتاه گفت: به نظرم فضای کشور بیش از حد سیاسی شده و وقتی فضا این گونه باشد عرصه‌ی کار فرهنگی طبیعتا تنگ خواهد شد.

او افزود: در این شرایط به نظر می‌رسد اگر وزیر جدید، برنامه‌ی ویژه‌ای هم داشته باشد خیلی نتواند کاری را به سرانجام برساند.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان