arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

روحانی: دنبال رسیدن به رشد 5 درصد و یا حتی بیشتر هستیم

رئیس جمهور در اراک با اشاره به اینکه مبنای حرکت دولت رسیدن به رشد مثبت در تمامی زمینه‌ها است، گفت: هم‌اکنون به دنبال رسیدن به رشد 5 درصد و یا حتی بیشتر هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام حسن روحانی امشب در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی علاوه بر دارا بودن مشاهیر و اندیشمندان بسیار مهم و ارزشمند زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است.   

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) و علمای استان مرکزی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در انقلاب داشتند، افزود: امام خمینی (ره) توانست با انقلاب اسلامی ایران تحول بسیار عظیمی را در تاریخ ایران و منطقه ایجاد کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل را در جامعه نهادینه کنیم، زیرا امام خمینی (ره) به ملت ایران درس مقاومت، ایستادگی و خودباوری را آموخت.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه بزرگترین درس امام به ملت ایران درس عزت و اقتدار بود، ادامه داد: امام خمینی (ره) با این درس به ملت ایران آموخت باید در رسیدن به عزت و اقتدار کشور تلاش کرد و در این زمینه همه باید در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی این مسیر را پشت سر بگذرانند.

وی خاطرنشان کرد: با همین اراده و پشتکار توانستیم دوران دفاع مقدس را پشت سر بگذاریم و به پیروزی برسیم این در حالی است که کشور در دوران آغازین جنگ چیزی نداشت و دارای شرایط خاصی بود و تعداد زیادی از فرماندهان ارتش و درجه‌داران برکنار و یا محاکمه شده بودند و فرماند‌هان ارشد اطلاعات بسیار ضعیفی داشتند.

رئیس جمهور گفت: مسؤولیت بازرسی دارایی‌های نظامی جنگ در آن دوران به من سپرده شده بود که در بازرسی یکی از پادگان‌ها دستگاه پدافند ضد هوایی را شناسایی کردیم که در آن زمان کسی با این دستگاه آشنایی نداشت.

روحانی بیان داشت: این در حالی است که سپاه پاسداران در آن زمان تازه شکل گرفته بود و کشور نیز در شرایط خوبی قرار نداشت و در این زمان تمام دنیا به سمت ایران هجوم آوردند و جنگ نابرابر علیه ایران شکل گرفت.

وی اظهار کرد: ملت ایران با وحدت، انسجام و کنار هم بودن توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کند و اگر در آن دوران نیز به تشکیل جناح‌های مختلف پرداخته و با یکدیگر در تنازع بودیم هرگز به پیروزی نمی‌رسیدیم.

رئیس جمهور افزود: در تاریخ ایران در دوران‌ مختلف شاهد نرمش صحیحی هستیم و توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

روحانی تصریح کرد: کتاب قانون بوعلی مهم‌ترین کتاب طب مورد مراجعه کشورهای دیگر بوده و هست و کشورهای قدیمی مانند آکسفورد با اقتباس از حوزه‌های علمیه ساخته شده است.

وی با بیان اهمیت ارتباط و تعامل سازنده با خارج ادامه داد: باید در سایه تعامل سازنده با دنیا بتوانیم به اهداف مهم در کشور دست پیدا کنیم و در سایه علم و دانش و دینمان در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما به منظور قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه باید تلاش کنیم که بتوانیم از تکنولوژی، سرمایه و دانش کشورهای دیگر استفاده کنیم.

روحانی بیان کرد: باید تلاش شود تا با استفاده از این مهم بتوانیم وضع راه‌آهن را بهتر و وضع واگن‌ها را به روز کنیم تا سرعت قطارها افزایش پیدا کند و تغییر در تولید به وجود بیاید.

وی  با اشاره به اینکه تکنولوژی نیاز به روز رسانی دارد، خاطرنشان کرد: می‌توان گفت تکنولوژی فعلی ما به منظور استفاده از چاه‌های نفت ضعیف است که خوشبختانه دولت از ابتدای کار خود به دنبال انجام رفع این مشکل در کشور بوده است و این مهم در تأمین مداوم گاز کشور در دو سال گذشته قابل مشاهده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر نتوانیم تکنولوژی نوین را برای منطقه پارس جنوبی تأمین کنیم در چند سال آینده نمی‌توانیم استخراج میعانات از منابع را داشته باشیم و با توجه به اینکه این میعانات به دیواره‌های معادن چسبیده‌اند غیرقابل استفاده خواهند شد.

روحانی اظهار کرد: بدون استفاده از تکنولوژی نوین منابع عظیم نفتی در کشور برای همیشه بدون استفاده باقی خواهد ماند که باید تلاش کنیم با ارتباط و تعامل سازنده با تمام دنیا بتوانیم به رشد و توسعه دست پیدا کنیم.

وی افزود: باید با اتکا به اندیشه، فناوری، تلاش و دانش بتوانیم به حقوق حقه خودمان دست پیدا کنیم، این مسأله در مذاکرات هسته‌ای کاملاً مشهود است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما به فکر جوانان کشور و ملت ایران هستیم، ادامه داد: در زمینه آبادانی کشور تلاش خواهیم کرد و در رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری جوانان با جدیت حرکت می‌کنیم.

روحانی گفت: با توجه به دارا بودن یک میلیون جمعیت آماده به کار و در کنار آن دو میلیون و 700 هزار نیازمند کار از گذشته، باید صنعت و کشاورزی را به روز و واحدهای کوچک و متوسط را احیا و راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: ما در فضای برجام به دنبال این بودیم که تکنولوژی را وارد کشور کنیم و بتوانیم در علوم روز هسته‌ای و دانش فضایی پیشرفت کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مبنای حرکت دولت رسیدن به رشد مثبت در تمامی زمینه‌ها است، بیان کرد: ما با رشد منفی 8.6 درصد کارمان را شروع کردیم و هم‌اکنون به دنبال رسیدن به رشد 5 درصد و یا حتی بیشتر هستیم که این مهم با همدلی و انسجام شدنی است و برای رسیدن به این هدف باید دعواهای بی‌ثمر را رها کنیم و به فکر رونق و اشتغال باشیم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سپاه ، جنگ تحمیلی ، نظامی
نظرات بینندگان